مسئول دفتر اداره فن آوری های نوین سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از انتشار " نشریه هوا و اقلیم کشاورزی فارس" خبر داد و گفت: نشریه مذکور با هدف همرسانی داده های اقلیم شناسی و توصیه های فنی وکاربردی به کشاورزان، کارشناسان، محققین و مدیران این حوزه توسط سازمان جهاد کشاورزی فارس هر هفته تهیه و منتشرمی شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس حسین صحراییان جهرمی تصریح کرد: "نشریه‌ی هوا و اقلیم کشاورزی فارس" حاصل تلاش کارشناسان در بخش‌های مختلف سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به منظور پشتیبانی از تلاش‌های بهره‌برداران پرتوان این بخش تهیه شده است.

 او افزود: این نشریه هر چند پاسخ‌گوی طیف وسیع توصیه‌های فنی مورد نیاز نمی‌باشد، اما با هدف استفاده بهینه از دانش فنی و داده‌های متنوع اقلیمی روز تهیه و به روز رسانی می شود.

وی با بیان اینکه آگاهی از شرایط بلند مدت و پیش‌بینی‌های متنوع اقلیمی مهم‌ترین ابزار در برنامه‌ریزی صحیح کشت و کار است، اظهار کرد: تولید نقشه‌های بلند مدت، پایش شرایط فعلی و آگاهی از رویدادهای اقلیمی آینده، نه تنها مستلزم بررسی و تحلیل دقیق داده‌های هوا و اقلیم است بلکه نیازمند دانش کافی و شناخت دقیق ارتباط گیاهان با محیط پیرامون است.

به گفته صحراییان؛ مبنای توصیه‌ها و پیش ‌آگاهی‌های ارائه شده در هفته‌ نامه، اطلاعات و پیش‌بینی‌های هواشناسی است که این امر همواره باید در بکارگیری توصیه‌های ارایه شده مد نظر قرار گیرد.

وی ابراز کرد: " نشریه هوا و اقلیم کشاورزی فارس" هر هفته در پورتال سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و به آدرس http://fajo.ir/site/   قابل دسترسی است.

مسئول دفتر اداره فن آوری های نوین سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره اینکه نشریه مذکور علی‌رغم تلاش تهیه کنندگان، خالی از اشکال و کمبود نیست، ابراز کرد: با ارائه پیشنهادات و انتقادات سازنده از طریق پست الکترونیک به آدرس این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید به بهبود و توسعه آن کمک کنید.