افتتاح گلخانه گل رز در شهرستان سپیدان با حضور استاندار فارس

در دومین روز هفته دولت با حضور استاندار و رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گلخانه گل رز در شهرک صنعتی شهید جاویدی سپیدان افتتاح شد. این گلخانه با اعتباری بالغ بر سی میلیارد ریال احداث گردیده و هفت میلیارد و پانصد میلیون ریال نیز تسهیلات دریافت داشته است همچنین هشت نفر اشتغالزایی داشته است.

افشانی استاندار فارس همزمان با افتتاح این گلخانه اظهار داشت کشاورزان و بهره برداران باید تلاش کنند محصولات خود را در گلخانه تولید کنند چون با اینکار راندمان تولید افزایش می یابد و در مصرف آب نیز به مقدار زیادی صرفه جویی می شود. وی عنوان کرد هرچند هزینه اولیه احداث گلخانه ها زیاد می باشد اما در صورت سودمند بودن محصول تولیدی با نگهداری و مدیریت بهینه و بازاریابی مناسب این هزینه حداکثر در سه سال برگشت داده می شود. استاندار فارس در ادامه گفت برای احداث گلخانه بدون هیچگونه محدودیتی به هر میزانی که نیاز باشد تسهیلات بانکی با سود 15 درصد در اختیار متقاضیان قرار داده می شود. وی اظهار داشت با تحقیقات ارزنده ای که جهاد کشاورزی با همکاری دانشگاه و مرکز تحقیقات در زمینه کشتهای گلخانه ای انجام داده است این زمینه فراهم است که با افزایش تولید در گلخانه ها علاوه بر نیاز استان، محصولات تولیدی را به استانهای همجوار و حتی کشورهای حوزه خلیج فارس صادر کنیم و از این طریق درآمد تولیدکنندگان و کشاورزان افزایش یابد.

دکتر قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس نیز در زمان افتتاح این گلخانه اظهار داشت از جمله اقدامات جهاد کشاورزی در زمینه اقتصاد مقاومتی و اصلاح الگوی کشت، ترویج کشتهای گلخانه ای است. در این زمینه تلاشهایی در جهت کاهش زمان صدور مجوز مورد نیاز برای احداث گلخانه صورت گرفته بطوریکه در حال حاضر فرآیند صدور مجوز گلخانه به یک ماه کاهش یافته و تلاش بر این هست که حتی این زمان به یک هفته کاهش یاید. وی در ادامه افزود احداث گلخانه در اراضی کشاورزی تغییر کاربری به حساب نمی آید و سازمان جهاد کشاورزی درصدد است که طی یک دوره پنجساله هشتاد هزار هکتار کشت سبزی و صیفی را به هفت هزار هکتار کشت گلخانه تقلیل دهد.

شایان ذکر است در افتتاح این گلخانه مشتاقی لار ،فرماندار شهرستان سپیدان، خادم ،نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی، بوستانی ،مدیر جهاد کشاورزی سپیدان و جمعی از مسئولین ادارات شهرستان سپیدان نیز حضور داشتند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=26313

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *