مدیر حوزه ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در دومین جلسه تعالی سازمانی و مسئولیت های اجتماعی در سال 99 گفت: تعالی سازمانی ما را به سمت نظم، چارچوب، شاخص پذیری و خود ارزیابی سوق می دهد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت حوزه ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، عبدالرحیم پیشکار در این جلسه بر لزوم اجرای تعالی سازمانی تأکید و مباحث مرتبط با لزوم حرکت در مسیر تعالی، تعاریف و مصادیق تعالی، تشریح مدل تعالی و معیارهای آن و چگونگی ارتباط معیارهای توانمندساز و نتایج مطالب را تشریح و افزود: برای جاری سازی تعالی سازمانی لازم است همۀ همکاران در تمامی سطوح به صورت هم دل و یک زبان، ضمن اعتقاد کامل به موضوع، نسبت به کارگیری همۀ ارکان آن اقدام نمایند.

وی ضمن تأکید به آگاهی از اهداف و کلیات مبحث تعالی بیان کرد: انسان نمی تواند از دنیا و علم و پیشرفت عقب بماند و توجه به شاخص های توسعه در تمام زمینه ها لازم است و تعالی سازمانی ما را به سمت نظم، چارچوب، شاخص پذیری، خود ارزیابی سوق می دهد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: مدیریت حوزه ریاست متولی مسئولیت های اجتماعی است که این مسئولیت در برگیرندۀ یک محدوده اخلاقی و انسانی برای رسیدن به اهداف سازمانی با نگاه به تحقق توسعه پایدار است و مفهوم را می توان در سه بعد تعریف کرد که از لحاظ اقتصادی درآمدزا، به لحاظ اجتماعی قابل پذیرش و به لحاظ زیست محیطی محافظ بودن را شامل شود.

وی تصریح کرد: نگاه تعالی محور باید در تمام مراحل زندگی انسان وجود داشته باشد و نگاه برنامه ای، علمی و سیستماتیک بر امور لازمۀ حرکت توسعه ای است.

وی در ادامه به برنامه های تعالی محور برای ضابطه بندی کردن امور و اتفاقات مرتبط با مسئولیت اجتماعی در سازمان اشاره کرد و اظهار کرد: استفاده از چارچوب مدل کرول (Carroll) به عنوان محورهای اصلی موضوع پذیرفته شده و انجام امور مرتبط با مسئولیت های اجتماعی با استفاده از استاندارد ISO26000 به پیش           می رود.

پیشکار به برنامه هايي كه توسط تیم مسئولیت های اجتماعی اجرا شده اشاره و یادآور شد: بازديد مديران و مسئولان سازمان از پارك سلامت روان، ايجاد ارتباط با تيم مسئوليت­هاي اجتماعي اتاق بازرگاني با هدف كار مشترك، بازدید از زندان و آموزش­هاي بازپروري زندانيان در زمينه كشاورزی از جمله برنامه های اجرا شده بوده است.