به گزارش خبرگزاری روابط عمومی مدیریت هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ،پیرو برگزاری دوره های مربوط به کسب و کار و کارآفرینی از سال 1396 ویژه کارشناس زنان روستایی و زنان کارآفرین،  توسط دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری برای 3 استان به صورت پایلوت، که استان فارس نیز یکی از استان های مورد نظر بود. این دوره ها از سال 96 به صورت حضوری در استان و شهرستان ها برگزار گردید. با ورود ویروس کووید 19 دوره ها به صورت مجازی برگزار و در سطح روستاها نیز اجرا شد.

پس از برگزاری کامل دوره های کارآفرینی و اجرای کامل دوره ها توسط کارشناس زنان در شهرستان و روستا ها، تعداد 5 نفر از کارشناسان توسط شرکت زاگرس و با هماهنگی دفتر زنان به عنوان مربیان ارشد استانی کسب و کار انتخاب شدند و دوره های تکمیلی را در سال1399به صورت مجازی و به مدت 3 ماه گذراندند. سپس وارد فاز اجرایی دوره در روستا ها شدند.

قابل ذکر است که در سه مرحله مانیتورینگ دوره ها و ایجاد کسب و کارها توسط شرکت کارآفرینی زاگرس انجام گردید.

به دنبال این آموزش ها و اجرای دوره ها با نیاز زسنجی که از کارشناسان شهرستان ها و افراد کارآفرین و صاحب ایده و کسب و کار انجام شد بر آن شدیم تا دوره بازاریابی محصولات، برندسازی و فروش در فضای مجازی را  در ابتدا ویژه کارشناسان اجرا نماییم که از تاریخ 1400/10/26 لغایت 1400/10/29 به صورت سه روز دوره عملی و تئوری در مرکز تحقیقات کشاورزی فارس برگزار گردید و در روز چهارم کارشناسان(مخاطبان دوره) به روستای تفیهان از توابع شهرستان شیراز، (از 5 کسب و کار از کسب وکار های زنان روستایی عضو صندوق های اعتبارات خرد جهت بازدید و عارضه یابی) عزیمت نمودند و  از نزدیک با مسائل و مشکلات کسب و کارها، بازاریابی و...آشنا شدند و مطالب تئوری را به صورت عملی به زنان روستایی ارائه نمودند.