مدیرصنایع تبدیلی و غذایی بیان داشت: در حال حاضر تعداد واحدهای دارای پروانه بهره برداری فرآوری و بسته بندی فعال خرما در استان فارس مجموعا 28 واحد با اشتغالزایی 542 نفر و سرمایه گذاری ثابت بیش از 633 میلیارد ریال می باشد. این کارخانجات قابلیت فرآوری و بسته بندی 42 هزار تن خرما را در حال حاضر دارند که برای تولید این محصولات نهایی فرآوری شده حداقل 85 هزار تن جذب ماده خام ( خرما) صورت می گیرد.

آقای مهدی صادقی افزود : تعداد 65 واحد با دارا بودن جواز تاسیس در حال اخذ پروانه بهره برداری فرآوری و بسته بندی خرما در استان فارس می باشند که این تعداد واحد قابلیت اشتغالزایی 1228 نفر و سرمایه گذاری بیش از 3189 میلیارد ریال و قابلیت فرآوری و بسته بندی 93 هزار تن خرما را خواهند داشت. برای تولید این محصولات نهایی فرآوری شده حداقل 186 هزار تن جذب ماده خام ( خرما) خواهد شد.

 وی ادامه داد: در آینده ای نزدیک، با پیوستن واحدهای در حال اخذ جوازتاسیس به خطوط تولید، تعداد کل واحدهای بسته بندی و فرآوری خرما در استان برابر 93 واحد،  با اشتغالزایی 1770 نفر ، سرمایه گذاری بیش از 3822 میلیارد ریال  و با 135 هزار تن قابلیت فرآوری و بسته بندی خرما خواهد رسید که میزان جذب ماده خام ( خرما) نیز به 270 هزار تن در سال می رسد.