ذی حساب و مدیر امور مالی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به شروط چندگانه برای بازنشستگی، گفت: 30 سال سابقه خدمت تنها شرط بازنشستگی کارمندان دولت نیست.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، ناهید هژبری نمینی با تاکید براینکه برخی از مدیران امور اداری به قانون بازنشستگی کارمندان اشراف ندارند، افزود: سن، سابقه کاری و رضایت کارمندان شروط لازم برای بازنشستگی کارمندان در دستگاه های اجرایی است.

به گفته وی؛ در تبصره 2 ماده 103 قانون خدمات کشوری صراحتا اعلام شده که برای بازنشستگی افراد سابقه خدمت و سن کارمندان با هم در نظر گرفته شود همچنین برای شاغلان غیر متخصص سابقه 30 سال خدمت و 60 سال سن و برای مشاغل تخصصی کارمندان 35 سال سابقه خدمت و 65 سال سن در این تبصره آمده است.

هژبری ابراز کرد: بهتر است مسئولین امور اداری دستگاه های اجرایی این موضوع را اطلاع رسانی و شفاف سازی کنند.

ذی حساب و مدیر امور مالی سازمان جهاد کشاورزی فارس افزود: قانون در هر مرحله ای باید اجرا شود اما متاسفانه عدم اطلاع افراد و برخی از مدیران اداری در دستگاه های اجرایی منجر به بروز مشکلاتی برای کارمندان شده است.

وی افزود:كاركنانی كه دارای مدرك تحصیلی فوق لیسانس و بالاتر و همچنین دارای مشاغل تخصصی هستند می توانند تا 35 سال سابقه و سن 65 سالگی در دستگاه خدمت كنند مگر این كه خودشان تقاضای بازنشستگی كنند كه در این صورت دستگاه به استناد بند الف ماده ۱۰۳ که شرط رضایت کارمند در این قضیه نقش اصلی دارد می تواند این افراد را بازنشسته كند.

هژبری تاكید كرد: برای تحقق تكلیف دستگاه ها برای بازنشستگی افراد، باید هر دو این موارد وجود داشته باشد، یعنی افراد هم باید 35 سال خدمت كرده و هم این كه 65 سال داشته باشند، یعنی هر دو این موارد تواما برای بازنشسته كردن افراد لازم است.

تغییر روش بودجه از نقدی به سهام خزانه

هژبری به تغییر روش بودجه از نقدی به سهام خزانه اشاره کرد و گفت: از موارد مهم در تغییر رویکردهای اقتصادی دولت نحوه توزیع بودجه از نقدی به سهام خزانه است که باید شرایط مختلف؛ هم تغییر و هم ساختار فراهم شود به عنوان نمونه الزام داشتن کد فرا بورس و داشتن کد شناسه برای بنگاه های اقتصادی و افراد حقیقی است که باید شرایط به گونه ای فراهم شود که افراد حقیقی و حقوقی در مدت زمان معین کوتاه موفق به دریافت کد شناسه شوند.

وی افزود: همچنین با توجه به الزام دستگاه های دولتی در ثبت معاملات دولتی در سامانه الکترونیک باید به کلیه بنگاه های اقتصادی، پیمانکاران، مشاوران و تجار اطلاع رسانی کد شناسه که لازمه شرکت در سامانه الکترونیک است ارائه شود تا قابلیت و شرایط لازم برای کلیه فعالان اقتصادی برای شرکت در انجام معاملات در سامانه الکترونیک فراهم شود و آن ها بتوانند در مناقصات معاملات دولتی شرکت کنند.

هژبری تصریح کرد: علی رغم همه مشکلات و موانع موجود ذکر شده در احراز شرایط جذب سهام خزانه، بسیار خرسندیم که سازمان جهاد کشاورزی استان فارس همه اعتبارات استانی و ملی درخصوص عمران و آبادی و همچنین انجام پروژه های تولیدی و کشاورزی را در اسرع وقت برابر مقررات و موازین به نحو احسن جذب و جزو دستگاه های موفق استانی و ملی ( به ویژه سازمان های جهاد کشاورزی سیار استان ها ) در جذب سهام خزانه بوده است.

عامل ذی حساب و مسئول امور مالی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس افزود: این سازمان درخصوص پرداخت یارانه های بذر و مبارزه با آفات و امراض از جمله مبارزه با ملخ صحرایی، سوسک سرخرطومی و بیماری جاروک و... نهایت تلاش را به عمل آورده و جزو دستگاه های برتر در کشور ملحوظ شود.