معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: استفاده از هسته خرما و ضایعات خرما به عنوان پسماند کشاورزی در خوراک دام از جمله اهداف اجرای این پروژه در جهت کاهش وابستگی به واردات نهاده‌های دامی می باشد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، کرامت اله کیومرثی افزود: بر اساس تفاهم‌ نامه‌ای که با کارخانه خوراک دام پویا نهاده کیمیا انجام گردید مقرر شد ۱۱۰ تن خوراک دام با استفاده از ضایعات خرما تولید و با نظارت معاونت بهبود تولیدات دامی و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان های شیراز و فسا بین دامداران واجد شرایط توزیع گردد.

وی بیان کرد: از جمله اهداف اجرای این پروژه می توان به کاهش وابستگی واردات نهاده های دامی، افزایش کیفیت و سلامت  جیره پیشنهادی، جلو گیری از ضایعات و هدر رفت اغلام خوراکی، افزایش بهره وری در مصرف خوراک ها، کاهش کمی جیره مصرفی با افزایش ضریب تبدیل، کوتاه کردن دوره پرورش و پرواری و تاثیردر قیمت تمام شده محصولات دامی اشاره کرد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: یکی از برنامه های معاونت بهبود تولیدات دامی در سال جهش تولید فرآوری روی ضایعات کشاورزی با کیفیت است.

وی تاکید کرد: این محصول یارانه‌ای جهت مصرف گوساله پرواری تلیسه و گاو خشک و همچنین گاوهای شیری با تولید شیر پایین می باشد و مصرف این خوراک با توجه به عادت پذیری دام به خوراک جدید می بایست به صورت تدریجی انجام گردد.