معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: 1580 تن شکر مورد نیاز پرورش دهندگان زنبور عسل بین آنان توزیع شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهبود تولیدات دامی س*/ازمان جهاد کشاورزی استان فارس، کرامت اله کیومرثی افزود: شکر توزیع شده به عنوان  تغذیه حمایتی در پرورش زنبور عسل محسوب شده و در جهت تثبیت جمعیت کلنی ها و تداوم ماندگاری زنبور عسل در نظر گرفته می شود.

 

وی تصریح کرد: با توجه به پتانسیل موجود در استان فارس و تنوع  محصولات باغی و وجود گیاهان شهد زای مرتعی بوته ها، درخت و درختچه ها، شرایط بسیار ایده آلی را برای تولید انواع عسل  مانند گون، مرکبات و ترکیبی را فراهم نموده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: این استان با دارا بودن یک میلیون و 130 هزار کلنی زنبور عسل در میان 3 استان برتر تولید کننده عسل در کشور قرار گرفته است و وضعیت مناسب تولید گرده و شهد در استان فارس عامل اصلی تولید سالیانه 11 هزار و 500 تن عسل سالم و ارگانیک را مهیا ساخته که عسل تولیدی به دلیل دارا بودن استانداردهای لازم به راحتی شرایط صادرات و ورود به بازار های جهانی را دارا خواهد بود.

وی بیان کرد: زنبورداری یکی از فعالیت‌های برجسته در بخش دامپروری استان بوده و این بخش تولیدی سهم قابل توجهی از اشتغال‌ مستقیم و غیر مستقیم را در استان فارس ایجاد می نماید.

کیومرثی در راستای توزیع منصفانه شکر یارانه ای اظهار کرد: سهمیه نهاده شکر مختص فصول خاص پرورش زنبور عسل در استان فارس بوده و توزیع آن براساس آخرین سرشماری تعداد کلنی‌ها در سال ۹۸ است و با هماهنگی اتحادیه‌های زنبورداران استان و تعاونی‌های مرتبط انجام می پذیرد.