وی افزود:  در بعضی جاها برای رفع نیازهایی نظیر آموزش، وجود بسیج ملموس است که با توجه به وضعیت بی کاری و اشتغال زایی، حضور بسیج مردمی در مناطق محروم برای رفع معضلات موجود حیاتی خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه با توجه به خشکسالی و چالش های کشاورزی، بدون تردید کشاورزی نمی تواند به تنهایی از عهده محرومیت زدایی جامعه برآید،تصریح کرد:راه های تامین معاش با ایجاد کارگاه های زود بازده قابل حل می باشد که با هم فکری بسیج سازندگی و با توجه به ظرفیت های پشتیبانی این تشکل می توان به یک نقطه نظر واحد در این ارتباط دست یابیم.

 

دکتر قاسمی افزود: وجود مدل را کسی نمی تواند منکر شو و: همه واقف و آگاه هستند که باید بسته هایی تعریف کنیم که منطبق با الگوی زیست محیطی باشد و مشکلات را در جهت عملیاتی کردن راه کارها رفع سازد.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به رابطه دو سویه بسیج و ارگان ها،تاکید کرد: نفوذ بسیج در بطن مردم آشکار است و انتظار می رود برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بیشتر عمل نماییم تا حرف بزنیم.

 

دکتر محمد مهدی قاسمی با اشاره به این موضوع که باید  با به کار بردن بسته های کاربردی تلاش نماییم بر چالش های موجودفایق آییم، اظهار کرد: به عنوان مثال با به کار بردن انرژی خورشیدی و موقعیت خوب استان در برابر قرار گرفتن نور خورشید، می توان سطح خاموشی ها را با با توجه به انرژی پاک خورشیدی کاهش دهیم.

 

وی همچنین با اذعان به ظرفیت های بسیج، افزود: باید از این ظرفیت نهایت استفاده را ببریم و با تسهیل گری شرایط کار و اشتغال را در سطح استان فراهم آوریم.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس در ّ۱۱۱ ضمن تشکر از سازمان بسیج، اظهار کرد: امید است همه ارگانها و سازمان ها بتوانند از ظرفیت بالای بسیج در همه حوزه ها با ارایه بسته هایی که نیاز به ظرفیت بسیج را می طلبد کمک بگیرند.

 

دکتر قاسمی در پایان  گفت: امیدواریم همه ارگان ها و سازمان ها با توجه به ظرفیت بالای بسیج در رفعع مشکلات و موانع موجود و چالش های اقتصادی و خشکسالی های اخیر در جهت رونق اقتصادی نهایت حمیت و همکاری را به خرج داده و با تعریف و اجرای هلدینگ های مورد نظر نظیر؛ ساخت کنتورهای حجمی و یا کارخانه های فرش دستباف و دیگر صنایع تبدیلی و تکمیلی که به وضعیت اقتصادی و معیشت مردم استان و جامعه کمک می نماید، همواره تلاش نماییم.

 

لازم به ذکر است در این جلسه کارگروه؛ مدیران نهادها و سازمان های استان فارس به بیان دیدگاه خود برای استفاده از ظرفیت بسیج برای عبور از چالش های موجود پرداختند.