این مقام مسئول با اشاره به این‌که وظیفه خطیر تامین امنیت غذایی افراد جامعه بر عهده مجموعه جهاد کشاورزی است، افزود: با توجه به شرایط حساس کنونی و تحریم های ظالمانه حاکم، کارائی نیروهای مشغول به کار در جهاد کشاورزی مستقیما برای مردم، کشاورزان و نظام اسلامی حائز اهمیت است.

قاسمی در ادامه با بیان این‌که هم اکنون سه وزیر کابینه دولت دوازدهم از نیروهای جهاد سازندگی است، گفت: مجموعه جهاد آدم‌های بزرگ را تحویل جامعه داده چرا که عرصه جهاد به نوعی فضا را برای خلاقیت افراد باز کرده و به همین دلیل گلوگاه گزینش بسیار مهم بوده و در نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک اصل به آن پرداخته می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس ضمن اظهار رضایت از عملکرد مطلوب کارکنان هسته گزینش، گفت: کارکنان هسته گزینش باید الگوی تمام عیار رفتاری باشند.

قاسمی با اشاره به حساسیت کار تحقیق و مصاحبه در گزینش، تاکید کرد: جدا کردن حق از باطل و سره از ناسره بسیار سخت بوده و نیازمند بینش دقیق و تلاش بالا بوده، از این رو کارکنان هسته گزینش باید با آموزش های تخصصی و فراگیری دانش روز دنیا در این راستا گام‌های استوارتری بردارند.

در ادامه اعظم جهانگیری سرپرست هسته گزینش سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به روند عملکرد این مدیریت گفت: یکی از کارهای مهم اعزام مصاحبه گران به شهرستان های دور از مرکز استان جهت صرفه جویی در وقت سازمان و رفت و آمد کارکنان بوده که رضایت آنان را نیز به دنبال داشته است.