وی افزود: بیش از 10 سال خشکسالی گریبان گیر این استان است و می توانیم با دانش، فن و تکنولوژی آثار خشکسالی را تعدیل کنیم و این 3 مورد باعث پایداری کشاورزی و افزایش درآمد اقتصادی خواهد شد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در کشاورزی ریسک پذیری بالاست و حوادث غیرمترقبه نظیر زلزله، خشکسالی، سرمازدگی و گرمازدگی و نیز این که از چه نوع بذر، سم، کود استفاده شود یاچگونه محلول پاشی انجام پذیرد از جمله موارد این ویژگی است.

وی در ادامه بیان داشت: مطالبه آموزش، کمک به شما کشاورزان است، بنابراین از ما مطالبه گری کنید زیرا که مطالبه باعث می شود به حرکت بیشتری بیائیم.

قاسمی در ادامه اظهار داشت: احداث گلخانه، صنایع تبدیلی و تکمیلی ( منجمله سردخانه، فرآوری و بسته بندی) و توسعه گیاهان دارویی به ترتیب 3 اولویت اصلی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس هستند و برای آن ها تسهیلات می دهیم و از هیچ کمکی دریغ نمی ورزیم.

وی در ادامه تاکید کرد: به دلیل تمکن مالی کم بیشتر بهره برداران، آن ها باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند به عنوان نمونه در شهرستان خنج با توجه به وجود 2800 هکتار نخلستان، جا دارد جهت ایجاد سرمایه و اشتغال آفرینی در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی آن سرمایه گذاری کنید، ضمن این که ایجاد برند و بسته بندی مناسب کمک به سزایی را به همراه دارد .

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در ادامه تصریح کرد: در استان فارس 20 سال پیش تحقیقات در زمینه کشت پائیزه چغندر قند انجام شده است، در چغندر قند پائیزه نصف چغندر قند بهاره آب مصرف می شود ولی کارخانجات قند باید مدیریت خیلی قوی داشته باشند و صرفه جویی در آب، تناژ بالا و اصلاح خاک از ویژگی های کشت پائیزه چغندر قند است.

وی بیان داشت: استراتژی ما بر مبنای آب است و باید از هدر رفتن آب و ضایعات محصول جلوگیری کنیم. در قاسمی ادامه تاکید کرد: گندم قوت لایموت مردم است و اگر در زمان خرید گندم، میزان افت از نظرتان زیاد بود به کارشناس جهاد کشاورزی مستقر در آن مرکز به عنوان کارشناس مرضی الطرفین مراجعه نمائید ضمن این که در تعیین قیمت تضمینی خرید گندم هزینه های متوسط کشور ملاک قرار داده می شود و پیشنهاد داده ایم که قیمت خرید در هر استان با توجه به هزینه های همان جا در نظر گرفته شود .

وی افزود: در مرغداری ها به جای 6 دوره جوجه ریزی، حداکثر 4 دوره را توصیه کرده ایم تا امکان برگشت سرمایه وجود داشته باشد ولی بانک با توجه به تولید اشباع مرغ بومی در سرمایه گذاری مربوطه مشارکت

نمی نماید .

این مقام مسئول ضمن اشاره به این که به دامداری ها تسهیلات پرداخت شده است گفت: 50 درصد تسهیلات کارا و تسهیلات روستایی به دامداری ها اختصاص یافته است .

قاسمی در خاتمه بیان داشت: ما با مطالبات شما تکمیل می شویم و از این که به هر شکل معقول و منطقی مطالبه گری کنید خوشحال می شویم و از همکارانم می خواهم اطلاعات علمی نوین را به کشاورزان منتقل نمایند تا آن ها از آخرین دانش های مربوط استفاده نموده و بهره وری بیشتری را هم برای خود و هم برای جامعه داشته باشند .

گفاتنی است  در این سفر آقایان جزائری معاون بهبود تولیدات دامی ، ارغون مدیر امور اراضی ، صمد نژاد مسئول هماهنگی امور شهرستان ها ، اوجی فرد مسئول هماهنگی اون مجلس ، واحدی پور رئیس اداره روابط عمومی و تعدادی از کارشناسان این سازمان حضور داشتند.