مجیدرضا پاکاری  گفت: این استان با تولید سالانه بیش از 3.1 میلیون تن محصولات باغی که 15 درصد از تولیدات کشور را شامل می‌شود؛ رتبه اول تولید را در کشور دارد.

پاکاری اظهارکرد: استان فارس با بیش از 400 هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات باغی، رتبه دوم سطح زیر کشت کشور دارد.

پاکاری چشم انداز باغبانی فارس را حفظ و نگهداری باغ‌های موجود و ارتقاءکیفیت و کمیت محصولات باغی استان،  بهره‌وری مناسب از عوامل تولید در راستای کاهش هزینه تولید محصول و تلاش درجهت تولید محصول سالم و ارگانیک دانست.

او همچنین توسعه ارقام تجاری روز دنیا، ساماندهی نهالستانها به منظور تولید نهال با ارقام تجاری، توسعه باغ‎های دیم و آبی در اراضی شیبدار، توسعه کشت گیاهان دارویی و  همکاری در تشکیل و تقویت زنجیره تولید  از دیگر چشم‌اندازها برشمرد.

این مقام مسئول در ادامه از مزیتها و توانمندی باغبانی استان به وجود بیش از  500 رقم از انواع محصولات باغی و دارویی، امکان کشت و پرورش بیش از 50 گونه باغی امکان کشت و تولید گونه‌های مختلف محصولات باغی بصورت  دیم و نیاز آبی کم  گونه های باغی موجود در استان اشاره کرد و افزود: پتانسیل بالا در تولید نهال، تولید سالیانه بیش از 11 هزارتن قارچ خوراکی و دسترسی آسان به بازارهای هدف از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای میانه از دیگر ویژگی‌های مثبت این استان در حوزه باغبانی است.

پاکاری در پایان از اهم برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته ایجاد 3 روستای گلخانه ای و شناسایی 21روستاهای گلخانه ای جدید، ایجاد 60 سایت الگویی  در قالب  طرح امید با هماهنگی مدیریت ترویج و ایجاد 3 سایت الگویی زوال مرکبات در 3 شهرستان با هماهنگی مدیریت حفظ نباتات برشمرد.