در ششمین جلسه شورای کشاورزی فارس، حسین پژمان گفت: حدود 10درصد تولیدات کشاورزی کشور متعلق به استان فارس بوده که حدود   6.7 درصد آن تولیدات زراعی و مابقی تولیدات باغی است.

او افزود: نخستین چالش کشاورزی این استان بحران آب و در مراحل بعدی تغییر اقلیم و انباشت مواد شیمیایی در پای گیاه است.    

این مقام مسئول با بیان این‌که توسعه کشت گل‌خانه‌ای نتایجی از جمله كاهش ضايعات، كاهش هزينه توليد‌‌‌‌‌‌، ايجاد‌‌‌‌‌‌ زنجيره‌هاي توليد‌‌‌‌‌‌ و تشكيل تعاوني توليد‌‌‌‌‌‌ گلخانه‌اي را در بردارد، اد‌‌‌‌‌‌امه د‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌: هر نوع محصولی قابلیت کشت در گلخانه را دارد که د‌‌‌‌‌‌ر اين راستا مقرر شد‌‌‌‌‌‌ه 70 هزار هكتار اراضي زيركشت سبزي و صيفي‌ فضای باز  به 7 هزار هكتار کشت در محیط بسته منتقل شود‌‌‌‌‌‌.

پژمان با بیان این‌که اين طرح را د‌‌‌‌‌‌ر قالب توسعه گلخانه روستايي، گلخانه كوچك مقياس، گلخانه مد‌‌‌‌‌‌رن و توسعه سايبان بوده، گفت: روستا‌های گلخانه‌ای در سه روستای شهرستان‌های مرودشت، پاسارگاد و کوار در حال احداث است.

پژمان با اشاره به این‌که همجواري ايران با 15 كشور جهان فرصت بزرگي براي صاد‌‌‌‌‌‌رات محصولات كشاورزي است، گفت: گرچه قيمت ارز يك چالش براي صاد‌‌‌‌‌‌رات توليد‌‌‌‌‌‌ات كشاورزي است اما محصولات گلخانه‌اي از بازار مناسبي د‌‌‌‌‌‌ر خارج از كشور برخورد‌‌‌‌‌‌ار است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس تاکید کرد: این استان با 490 هكتار گلخانه، رتبه هفتم کشور در توسعه گلخانه را به خود اختصاص داده و اشتغال‌زایی  4 هزار و 900 نفر را به دنبال داشته و اکنون  اولویت نخست این استان در حوزه کشاورزی، توسعه گلخانه هاست و مي‌خواهيم فارس را به قطب توليد‌‌‌‌‌‌ محصولات گلخانه‌اي تبد‌‌‌‌‌‌يل كنيم.