این مقام مسئول گفت: گسترش فرهنگ ایجاد زنجیره تولید به شکل فعلی، صرفه جویی در هزینه‌ها، تولید اجناس با کیفیت بهتر و قیمت مناسب‌تر را به دنبال خواهد داشت، چرا که فعالیت هر کدام از حلقه‌های این زنجیره به صورت جداگانه مخارج بالایی را به دنبال داشته و در نتیجه قیمت فرآورده‌ها تحت تاثیر مخارج قرار می‌گیرد.

 آیت الله تقوی با اشاره به این‌که زنجیره پرورش شترمرغ مذکور به لحاظ علمی، فنی و تخصصی از سطح بالایی برخوردار است، تصریح کرد: از این زنجیره می‎توان به عنوان یک واحد آموزشی استفاده کرد، بنابراین توصیه می‌شود با راه‌اندازی تور گردشگری کشاورزی علاوه بر آشنایی دانشجویان و دانش‌آموزان  به صورت عملیاتی و از صفر تا صد با این صنعت، می‌توان در نسل جوان ایجاد انگیزه کرد.

وی با بیان این‌که از وظایف نظام، کنترل حلال بودن گوشت مصرفی مردم است، افزود:  از ویژگی بارز این زنجیره رعایت ذبح شرعی است.

آیت الله تقوی با بیان این‌که کنترل سلامت غذایی در زنجیره‎های تولید آسان‌تر از واحدهای جداگانه است، گفت: سلامت محصول تولیدی از دیگر ویژگی‌های زنجیره مذکور بوده و حتی خوراک شترمرغ نیز در این مجموعه تولید می‌شود.

وی یادآور شد: شرکت سیمرغ پروران پارسه در حال انعقاد تفاهم نامه سه جانبه با بسیج سازندگی و کمیته امداد امام خمینی (ره) بوده که در این تفاهم نامه شرکت مذکور جوجه و نهاده‌ها را تامین کرده و شترمرغ را به صورت تضمینی خرید می‌کند که در این صورت زمینه  اشتغال‌زایی پایدار برای  مددجویان تحت پوشش کمیته ایجاد می‌شود.

در همین راستا مدیر امور طیور و زنبور عسل جهادکشاورزی استان فارس، گفت: شرکت سیمرغ پروران پارسه، بزرگترین واحد صنعتی پرورش شترمرغ کشور بوده و تنها کشتارگاه اختصاصی شترمرغ در این زنجیره قرار دارد.

علی رستگار افزود: این زنجیره تولیدی به ظرفیت 450 قطعه مولد  و 6 هزار قطعه پرواری،  قابلیت کشتار هشتاد قطعه در هر شیفت را داراست.

این مقام مسئول گفت: در این مجتمع تولیدی صنعتی و پرورشی علاوه بر تولیدات داخلی این کشتارگاه، بیش از صد واحد تولیدی را در خود استان و استان های مجاور پوشش داده و با تمامی واحدهای پرواری و تولیدی صنعت شترمرغ متصل است.

رستگار یادآورشد: این مجتمع به عنوان زنجیره تولید دارای سالن های پرورش مولد و پرواری ، سایت جوجه کشی ، کارخانه خوراک دام و کشتارگاه صنعتی شترمرغ بوده و دیگر کارخانه های متصل به کشتارگاه شامل فرآوری گوشت ، سوسیس ، انواع کالباس ، برگرها، فرآوری روغن، فرآوری پر، فرآوری پوست تا مرحله پیش دباغی نیز است.

 شرکت سیمرغ پروران پارسه در زمینی  به مساحت بیست هکتار و در بخش ارژن شهرستان شیراز قرار دارد.