محمد مهدی قاسمی، در همایشی که به مناست هفته پژوهش در مرکز تحقیقات و آموزش منابع طبیعی و کشاورزی فارس برگزار شده بود، با اشاره به این‌که پایه اقتصاد استان فارس کشاورزی است،یادآورشد: به منظور تعامل بیشتر، هم افزایی، همپوشانی وپرهیز از موازی کاری دانشکده کشاورزی با مرکز تحقیقات، "نقشه راه تحقیقات کشاورزی" مشترکی ترسیم شود تا چراغ راه تحقیقات حوزه کشاورزی استان قرار گیرد.

این مقام مسئول افزود: اولویت‌های جهاد کشاورزی به منظور شناسایی چالش‌ها و ارائه راهکار قبل از اجرا  توسط محققین و پژوهشگران بررسی می‌شود که به منظور تحقیقات موثرتر پیشنهاد می‌شود زنجیره تحقیقاتی از قبل اجرا تا فرآوری محصول در کنار زنجیره تولید که اولویت اساسی بخش کشاورزی بوده، تشکیل شود.

قاسمی با اشاره به تفاوت بهره‌وری آب در فارس نسبت به نرم های جهانی، تصریح کرد: باید محور تمام تحقیقات بر پایه ارتقای بهره‌وری از آب باشد.

او می‌گوید : توسعه گیاهان دارویی کم‌آب‌بر و کشت گلخانه‌ای از اولویت‌های جهاد کشاورزی در جهت ارتقای بهره‌وری از آب است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، یادآورشد: دراین استان دانش و تحقیقات برای توسعه کشت گلخانه‌ای وجود ندارد، از این رو یک موسسه یا بخش تحقیقاتی در این حوزه باید راه‎‌اندازی شود اگرچه تا زمان راه‌اندازی واحد تحقیقاتی خاص نیز نباید پژوهش در این زمینه متوقف شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: توسعه کشت گیاهان دارویی اقتصاد استان را متحول می‌کند، به عنوان مثال بیشترین سطح زیر کشت شیرین بیان و کارخانه فرآوری آن در استان فارس وجوددارد که انتظار می‌رود پژوهش و مطالعه این گیاه متناسب با توسعه آن در استان باشد.

قاسمی تاکید کرد: در پژوهش، با نگاه به اولویت‌های جهاد کشاورزی زنجیره تحقیقاتی قبل از کشت، حین کشت، تولید محصول استاندارد، فرآوری محصول، بازار و بازار رسانی و صادرات محصول درنظر گرفته شود و  بسته تحقیقاتی بدین منظور ارائه شود.