محمد مهدی قاسمی، در جلسه مدیران ستادی سازمان با اشاره به این‌که در تولید گندم، صنایع تبدیلی، فرآوری محصولات کشاورزی، امور دام و طیور گام‌های موثری برداشته شده، یادآور شد: اقدامات هر چند کوچک ما می تواند بارقه های امید را به جامعه و مردم بدهد، از این رو در جلسات، همایش‌ها و نشست‌ها بیشتر داشته‌ها و موفقیت‌ها را مطرح کنید.

این مقام مسئول تصریح کرد: در عرصه مدیریت با نگاه متعالی به دنبال اصلاح فرآیندها بوده چرا که آرمان ما سازمان یادگیرنده است و با هدف هم افزایی باید با استفاده از انتقادات و پیشنهادات در این راستا گام برداریم.

او می‌گوید: امروز که براساس شرایط حاکم بر کشور و نظام، امورات متنوع تری  به ما محول می شود، این رسالت ماست که  نگرش مان نسبت به مسئولیت به گونه‌ای باشد که با انجام فعالیت خوبمان باعث ارجاع بیشتر کارها شویم.

قاسمی در ادامه با اشاره به این‎که رسیدن به خودکفایی در تولید روغن مردم در قالب کشت محصولات مختلف کلزا،  کنجد، آفتابگردان و ... را دنبال می‌کنیم، گفت: اگرچه توسعه کشت کلزا به عنوان محصول استراتژیک از برنامه‎های اساسی بوده، اما نگاه ما به ارتقای کیفی سطح زیر کشت این محصول است از این رو بر اساس شرایط هر شهرستان کشت مستقیم، کشت نشایی و یا کشت سایر دانه‌های روغنی نیز از اولویت‎هاست که در همین راستا کشت 500 هکتار آفتابگردان در شهرستان مرودشت در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به این‎که به دنبال حل مشکلات بهره برداران بخش کشاورزی هستیم، تاکید کرد: همه ما رسالت ترویجی را هم در کنار تمام امورات محوله داریم، بنابراین حضور محققین معین در عرصه و پهنه های کشاورزی باید پررنگ‌تر باشد.