رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ارتباط با راهکارهای سازنده مقابله باخشکی و کم آبی، گفت: نظرات مجمع بسیج و دستگاه‌های اجرایی صاحب نظر در این حوزه، باید در قالب بسته پیشنهادی اجرایی در سطح استان جمع‌بندی شود و به زودی در  جلسه‌ای در سطح ملی با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر نیرو و وزیر جهاد کشاورزی به عنوان سه دستگاهی که بیشترین نقش را در اجرایی شدن پیشنهادات دارند، ارائه شود.

رضایی تصریح کرد: البته عمده پیشنهادات در قالب وظایف دستگاه اجرایی بوده که به دلیل عدم تخصیص اعتبار متناسب با نیاز در سطح مطلوب اجرا نشده که ضروری است با مطالبه‌گری درسطح ملی اجرایی شود تا شرایط به نفع مردم استان تغییر کند و افزود: باید موضوعات قابل حل در استان با تلفیق مدیریت‌ها حل شود.

رئیس مجمع عالی بسیج استان فارس با اشاره به این‌که ما امروز از سهم نسل‌های آینده در استان استفاده می‌کنیم،  تاکید کرد: فرهنگ‌سازی وآگاهی بخشی باید از لایه های پایین و از آموزش و پرورش شروع کنیم چرا که شاید مردم عامی از وضعیت آب کشور و شرایط استان آگاهی نداشته باشند.

رضایی در خصوص حمایت از واحدها و کارخانجات راکد و نیمه فعال فارس با بیان این‌که یک سوم از واحدهای ما مشکل مدیریتی دارند، یادآور شد:  کارگروه رفع موانع تولید با حضور دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در استانداری تشکیل شده اما در این کارگروه به لحاظ محدودیت‌‎‎های اختیارتی، مدیران از نظر حقوقی و قانونی در سطح استان قادر به تغییر برخی از شرایط نیستند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: جهت اخذ اختیارت بیشتر به کارگروه رفع موانع تولید به منظور رفع مشکل مردم در استان، نیاز به مکاتبه استانداری داشته تا در سطح ملی مطرح  و مشکل برطرف شود.

رضایی در پایان با اشاره به اهمیت حمایت از تولیدکنندگان داخل استان، تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی باید مکلف به استفاده از تولیدات داخلی استان شوند و در صورت عدم رفع نیاز در داخل استان از خارج از استان واردات داشته باشند.

در کارگروه اقتصادی مجمع عالی بسیج استان فارس راهکارهای سازنده مقابله باخشکی و کم آبی و راهکارها جهت حمایت از واحدها و کارخانجات راکد و نیمه فعال در استان فارس بررسی شد، این نشست با حضور کریم عربی مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری فارس ، محمدرضا رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و محمد مهدی قاسمی  رئیس این کارگروه و سایر اعضا تشکیل جلسه داد.