محمد مهدی قاسمی با اشاره به اینکه در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی قرار داریم، یادآورشد: ملت ایران تصمیم به آزادگی گرفتند و بهای این استقلال را با ایستادگی در مقابل همه جنگ‌ها و تحریمها پرداختند و می‌پردازند.

این مقام مسئول با بیان این‌که خانواده بزرگ جهاد کشاورزی به عنوان جزیی از این نظام و خادمین مردم، باید به پاسداشت همه ایثارگری‌ها، تمام تلاش خود را در حل مشکلات به کار ببندند وبه همکاران خود توصیه کرد: با پیگیری دغدغه‌مندانه مشکلات بخش کشاورزی را حل کنید.

 

 

استراتژی سازمان جهاد کشاورزی آب محور است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اینکه استراتژی این سازمان برنامه محور و آب محور است، افزود: با نگاه به ظرفیت و پتانسیل استان پهناور با اقلیمهای متفاوت فارس، استراتژی این سازمان تدوین شده و با آسیب‌شناسی و تحلیل استراتژیک این برنامه بازنگری شده است.

قاسمی با بیان این‌که مسئولیت بهرهوری آب بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است، تصریح کرد: برنامهها در حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بر اساس آب محوری تدوین شده و گفت: از برنامه نرمافزاری، اجرای نظام نوین ترویج با هدف تقویت علم، دانش و توانمندی‌های بهرهبرداران وکارشناسان بخش کشاورزی و تزریق سرمایه به این بخش است.

این مقام مسئول تشکیل صندوق شهرستانی حمایت از توسعه بخش کشاورزی را از راه‌کارهای تزریق سرمایه برشمرد و گفت:  اولین صندوق شهرستانی در استان فارس در شهرستان نی‌ریز تشکیل شد و در طول سال جاری 9 صندوق دیگر تشکیل شده که با توجه به نقش‌آفرینی صندوق‌ها در توسعه کشاورزی، در تزریق سرمایه ارزان قیمت به بخش کشاورزی از هیچ کمکی دریغ نداریم.

او از برنامه‌های سخت افزاری به اجرای آبیاری نوین، توسعه گیاهان دارویی و گلخانه‌ها، توجه به محصول گواهی شده و اعطای تسهیلات در زمینه مکانیزاسیون، گلخانه و ایجاد صنایع تبدیلی تکمیلی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بیش از 1300 واحد صنایع تبدیلی تکمیلی با ظرفیت فرآوری بیش از 7.5 میلیون تن ماده خام در استان فارس وجود دارد که فعالیت این واحدها ارتقای بهره‌وری آب، جلوگیری از ضایعات، ایجاد ارزش افزوده بیشتر، تکمیل زنجیرههای تولید و اشتغال‌زایی را به دنبال دارد.

جاری سازی مدل تعالی سازمانی در جهاد کشاورزی فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس از جاری سازی مدل تعالی سازمانی در این سازمان سخن گفت و افزود: این مدل بر اساس الگوی EFQMو با هدف ساماندهی ارتباطات و تعاملات پیاده سازی شده و امیدواریم با تسری این مدل در ادامه راه توانمندتر از گذشته و به نحو موثرتری گام برداریم.

قلسمی افزود: بر اساس این الگو، مدل شایستگی مدیران شهرستان‌ و مراکز خدمات نوشته شده و به دنبال این هستیم این ساختارها را به اندازهای چابک کنیم که بتواند پاسخگوی نیاز همه بهره‌برداران باشد.

پیگیر جذب منابع مالی برای کشاورزان هستیم

این مقام مسئول تصریح کرد: امنیت غذایی پایه تامین امنیت ملی و سایر امنیتهای این حوزه تعریف است، از این رو در شرایط تحریم فعلی نیازمند به حمایت و همراهی است.

قاسمی با اشاره به بند خ مصوبه هیئت وزیران، تاکید کرد: برای حمایت از خسارت دیدگان ناشی از حوادث غیرمترقبه بخش کشاورزی مقرر شد تسهیلات سررسید شده کشاورزانی که مشمول این مصوبه هیات وزیران نمی شود نیز با اخذ 10 درصد از بدهی ، تسهیلات سرمایه ای به مدت 5 سال از سوی بانک کشاورزی تمدید شود که این مدت برای تسهیلات سرمایه در گردش 3 سال است.

سفر یک روزه رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس به شهرستان نی‌ریز

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در سفر یک روزه خود به شهرستان نی‌ریز، ابتدا با امام جمعه محترم و کارکنان مدیریت جهاد کشاورزی دیدار داشت، سپس در جلسه شورای کشاورزی شرکت کرد و با فعالین بخش کشاورزی این شهرستان پیرامون مسائل و مشکلات نشست داشت، همچنین از صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان و طرح‌های صنعتی و کشاورزی این شهرستان بازدید کرد.

شهرستان نی‌ریز در 218 کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.