رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت:
تشکیل صندوق بیمه کشاورزی از دستاوردهای انقلاب است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان این‌که تولیدات کشاورزی کشور ظرف چهار دهه، افزایشی 75 درصدی داشته و از 29 میلیون تن به 120میلیون تن رسیده، گفت: تا پیش از انقلاب بیمه محصولات کشاورزی نبود و تشکیل صندوق بیمه کشاورزی از دستاوردهای انقلاب است.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی فارس، محمد مهدی قاسمی، در نشست هم اندیشی ستاد بیمه کشاورزی استان فارس در شیراز با اشاره به این‎که انواع حمایت‏های دولت شامل حمایت‎های قیمتی و غیر قیمتی است، افزود: حمایت قیمتی با خریدهای تضمینی و حمایت‌های غیر قیمتی با سرمایه‌گذاری مختلف از جمله بیمه صورت می‎گیرد.
این مقام مسئول یادآور شد: بیمه مشارکت در ریسکی که کشاورزان بابت تولید محصولات می‌پذیرند و با توجه به این‌که حوزه کشاورزی متاثر از تمام ریسک‌ها وخطرات است به تبع آن بیمه باید نگاهی جامع‌تر به وسعت سرزمین، به بزرگی اقلیم‎ها، میکرو اقلیم‎ها و پهنه‏های سرتاسر کشور داشته باشد.
قاسمی تصریح کرد: خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی در حوزه بیمه با هدف افزایش اثربخشی برای بهره‌برداران کشاورزی در حال شکل‌گیری است.
او با بیان این‎که بیمه باید با شناسایی خطرات بخش کشاورزی ، سیستم منسجمی را برای مقابله با آن‏ها  بوجود آورد، گفت: مسائل و مشکلات بخش کشاورزی باید متمرکز بررسی و با برنامه‎ریزی مستمر فعالیت‌های بیمه در قالب بسته های حمایتی ارائه شود، همچنین بیمه باید پالس‌هایی را به بخش اجرا دهد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تاکیدکرد: تنوع بخشی به بیمه های محصولات کشاورزی، پرداخت به موقع غرامت‎ها، ارزیابی به موقع خسارت‌ها، افزایش تعهدهای نهادهای بیمه‎گر و کاستن از سهم تعهدی بیمه گذار از جمله مطالبات کشاورزان است.
قاسمی در پایان با بیان این‎که بیمه یکی از ابزارهای حمایت دولت از کشاورزان است، اظهار امیدواری کرد که با اقدامات بسیار خوب صندوق بیمه کشور در راستای علمی کردن، هدفمند کردن پرداخت خسارت‌ها و پوشش خطرات مختلف بخش کشاورزی بتواندحمایت خود را از کشاورزان گسترش دهد.