رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت:
اقزایش بهره‌وری هدف پیاده‌سازی مدل تعالی است
کتاب جدید جهاد کشاورزی فارس رونمایی شد
در همایشی با حضور یدالله رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس و احمدعلی افکاری معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس از یکی از تالیفات سازمان جهاد کشاورزی فارس با عنوان "آنچه یک مدیر جهاد کشاورزی شهرستان باید بداند" رونمایی شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، رئیس این سازمان در همایش تعالی و آیین تجلیل از کارمندان نمونه سازمان جهاد کشاورزی فارس ، از چگونگی پیاده‌سازی مدل تعالی سازمانی در این سازمان سخن گفت و یادآور شد: با هدف افزایش بهره‌وری مبادرت به مدل سازی جریان‌های کاری با استفاده از چارچوب های خاص و آزموده شده، کرده‌ایم.
محمد مهدی قاسمی افزود: مدل تعالی سازمانی برای رسیدن به فهم، زبان، ادبیات و الگوی مشترک برای اجرای اموراتی است که وظیفه‌مندی آن بر عهده داریم، این مدل توجه همزمان به فرآیندها، نتایج و ابزاری برای خود ارزیابی در اختیار سازمان قرار می‌دهد.
او تصریح کرد: بر اساس تعالی سازمانی کارکنان نقش محوری داشته، سرمایه اساسی همه سازمان‌ها هستند و مسئولیت‌ها را برعهده دارند و باید به وجوه مختلف آنان از جمله شرایط و برنامه‌ریزی کاری، ارتقای آنان و مدل‎های شایستگی برای انتخاب مدیران بهتر پرداخته شود.
قاسمی ایجاد محیطی برای آرامش کارکنان را از وظایف مدیر سازمان دانست و افزود: در این محیط کارکنان با مشارکت بیشتر، حسن مسئولیت‌پذیری و تعلق بیشتری کار خواهند کرد، از این رو سمت و سوی حرکت ما در سازمان ارج نهادن به تلاش‌های آنان است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس یادآور شد: پیاده سازی الگو تعالی سازمانی باعث شده بخش‌های مختلف رشد چشمگیری داشته باشند، به عنوان مثال می‌توان به میزان کشت کلزا در استان فارس اشاره کرد که از سطح زیر کشت صفر، ظرف سه الی چهار سال گذشته به 19هزار هکتار افزایش یافته است.
این مقام مسئول گفت: علی‌رغم خشکسالی‌های 10ساله گذشته و کاهش بارندگی‌ها، تولیدات کشاورزی در این استان نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه در بسیاری موارد افزایش هم داشته، چرا که اقدامات به نژادی در زمینه بذر، نهال، جوجه یکروزه و تلیسه، تغذیه به موقع، مبارزه به موقع با آفات و بیماری ها و به زراعی در حوزه کشاورزی صورت گرفته است.

او تصریح کرد: عمده هدف این سازمان از پیاده سازی این الگو، حذف دو باره کاری‌ها و دستیابی به ابزاری برای خود ارزیابی در این سازمان، افزایش بهره وری، شناسایی نقاط ضعف و بهره گیری از علوم جدید است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی کنونی گفت: دولت اکنون به سختی ارز نهاده های دامی را تامین می کند و ما باید با نظارت اصولی به گونه ای عمل کنیم که نهاده و سایر نیازهای حوزه کشاورزی با هزینه کم در اختیار تولید کننده قرار گیرد و سود آن به بهره برداران برسد و از راهیابی آن‌ها به بازار سیاه جلوگیری کنیم و با متخلفان برخورد بازدارنده داشته باشیم.
قاسمی در بخش دیگری از مطالب خود به مساله زیرسوال بردن دستاوردهای انقلاب اسلامی در فضای مجازی به صورت گسترده اشاره کرد و تاکید کرد: دشمنان مردم در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، کمر به چالش کشیدن دستاوردهای انقلاب اسلامی بسته‌اند اما مردم نسبت به تمام دستاوردهای چهار دهه گذشته آگاهی دارند و مسئولان کشور نیز در برخورد با مفسدان، عزم خود را جزم کرده اند.