دوره آموزشی نظارت بر ذبح شرعی با حضور حجت الاسلام والمسلمین کلانتری مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور، حجت الاسلام والمسلمین قراخانلو مسئول نظارت بر ذبح و صید شرعی حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور، حجت الاسلام و المسلمین قائمی مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی فارس، قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مهندس مدیرکل دامپزشکی استان فارس و روحانیون ناظر ذبح برگزاری شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، حجت الاسلام والمسلمین قائمی مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در این سازمان گفت: هدف از برگزاری گردهمایی امروز ایجاد هم دلی و وفاق و آشنایی ناظرین ذبح شرعی که در استان فارس فعالیت می کنند با یکدیگر می باشد.

وی افزود: مردم با اعتماد به شما روحانیون ناظر به حلالیت غذا و بهداشتی بودن آن اطمینان پیدا می کنند و وزارت جهاد کشاورزی و به طبع آن سازمان دامپزشکی مسئولیت نظارت بر ذبح شرعی می باشد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: با توجه به این که در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب می باشیم بایستی موفقیت های جمهوری اسلامی ایران را در مدت این چهل سال به مردم بازگو کنیم و این دستاوردها را با قیاس با آمار اول انقلاب اطلاع رسانی نمود.

در ادامه قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در آستانه 40 سالگی انقلاب هستیم و خوشبختانه توفیقات بسیار خوبی در عرصه کشاورزی داشته ایم.

وی افزود: در بخش کشاورزی در کشور از 26 تا 29 میلیون تن محصولات کشاورزی در حال حاضر به بیش از 120 میلیون تن تولید در کشور رسیده ایم که این مهم با تلاش کشاورزان، مسئولین و نظام تحقق یافته است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: اقدامات بسیار مهمی در حوزه دام و طیور انجام شده است که نمونه بارز آن صادر نمودن محصولات لبنی و مرغ می باشد.

وی در ادامه بیان داشت: استان فارس مقام چهارم را در تولیدات دامی در کشور در اختیار دارد و استان فارس رتبه اول را در تولید گوشت قرمز در اختیار دارد.

قاسمی اظهار داشت: استان فارس با تولید بیش از 10 میلیون تن محصولات کشاورزی بیش از 10 درصد تولیدات کشاورزی کشور را در اختیار دارد و این استان 2،5 میلیون تن ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی در زمینه فرآوری انگور، مرکبات، سیب و ... دارد و این استان ویترین محصولات باغبانی کشور است.

وی در خاتمه تاکید کرد: ما به واسطه دین و مذهبی که داریم خواستار غذای حلال هستیم حتی کشورهای دیگر نیز وقتی برند حلال را بر روی محصولی می بینند از این نوع محصولات استفاده می نمایند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین کلانتری مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور گفت: نظارت شرعی بسیار مهم است و همراه با آن بایستی نظارت بهداشتی نیز باشد.

وی افزود: در ایران ذبح هم در داخل کشور و هم در خارج از کشور به صورت شرعی انجام می شود و استان فارس یکی از استان هایی است که در زمینه آموزش ناظرین و ذابحین در کشور پیشرو می باشد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: ما به دنبال ایجاد سازمانی تحت عنوان سازمان حلال در کشور هستیم که در حال حاضر به دستور رییس جمهور شورای سیاست گذاری حلال در کشور راه اندازی شده است که شامل 4 کمیته است.

وی بیان داشت: کمیته اول تجارت حلال می باشد که زیر نظر وزارت صنعت است که دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور در این کمیته عضو می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین کلانتری در ادامه اظهار داشت: کمیته دوم استاندارد حلال زیر نظر سازمان استاندارد می باشد، کمیته سوم فناوری غذای حلال زیر نظر معاونت فناوری رییس جمهور و کمیته چهارم کمیته فقهی کالا و خدمات حلال که زیر نظر نماینده ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور می باشد.

وی با اشاره به این که تاکنون 30 واحد استاندارد تشویقی حلال را در کشور کسب نموده اند تاکید کرد: هرگونه ذبح شرعی که برای ایران در خارج از کشور انجام می شود زیر نظر نمایندگان ذبح شرعی می باشد.