عباس کشاورز کشت نشایی را در کاهش مصرف آب موثر دانست و گفت: اکنون کشت نشايي پنبه، سبزی، صیفی و ذرت در گلخانه ها شروع شده و این مهم می تواند به بهبود تولید کشور کمک کند.

در ادامه مراسم  مدير جهاد كشاورزي لارستان با اشاره به اینکه این اولین گلخانه فول اتوماتيك توليد نشا در جنوب فارس است، یادآور شد: این گلخانه جز معدود گلخانه‌های ایران است و صرفه‌جویی بی‌نظیری در مصرف آب دارد.

فرزاد قاسمی  افزود: هدف از احداث اين گلخانه، توليد نشاهايي است كه از تنش های محیطی، عوامل بیماری زا، آفات و امراض مصون هستند.

 همچنین در ادامه مراسم مجري اين طرح با بيان اينكه، گلخانه فول اتوماتيك از نوع گوتيك با پوشش پلي كربنات است، گفت: تكنولوژي مكانيزاسيون به كار رفته مربوط به كشور ايتاليا و سازه هاي ايراني است.

زهره روایی محصولات نشاء این گلخانه را بادمجان، فلفل، طالبی، هندوانه، گوجه،خیار، گل و گیاهان دارویی برشمرد و افزود : این گلخانه مطابق با استاندارد وامکانات روز دنیا طراحی و اجرا شده است.

روایی تصریح کرد:  این گلخانه با ٥٣٤٠ مترمربع زیر بنا و ٢ هکتار مساحت زمین، با اعتباری بالغ بر ٤٠ میلیارد ريال توسط بخش خصوصی برای اولین بار در جنوب فارس راه‌اندازی شده است و برای بیش از ١٥ نفر اشتغالزایی دارد.

مجري این طرح تصریح کرد : ظرفیت تولید نشاء در این گلخانه، ١٠ میلیون نشاء در سال و ظرفیت تولید در هر دوره ٣ میلیون عدد نشاء است.

گفتني است افتتاح اولين گلخانه توليد نشا فول اتوماتيك جنوب فارس با حضور كشاورز معاون وزیر جهاد کشاورزی، اسفندیاری و مهاجر مشاورین وزیر، پژمان رئيس توليدات گياهي، دهقان مدير زراعت، پاكاري مدير باغباني، واحدي پور مدير روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي فارس، حسني معاون استاندار و فرماندار ويژه لارستان، قاسمی معاون سازمان و مدير جهاد کشاورزی لارستان، كارشناسان جهاد كشاورزي و قشرهای مختلف مردم انجام شد.