عباس کشاورز در گفتگو با خبرنگار سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، با اشاره به این‌که کشتهای گلخانهای بازار محور و تولید کنترل شده در محصولات سبزی و صیفی از اولویتهای وزارت جهاد کشاورزی است، گفت: تدابیر اتخاذ شده در این استان در کشت صیفی‌جات زیر پلاستیک از جمله آبیاری میکرو، مالچ زیر پلاستیک، کشت نشایی و تولید خارج از فصل هم در صرفه جویی در مصرف آب و هم در تنظیم بازار قابل تقدیر است.

او یادآورشد : مدیریت مصرف نهادهها و کنترل علف‌های هرز در مزارع استان فارس در حال بهبود است اما علیرغم اقدامات موثرصورت گرفته، به دلیل مشکلات کمبود آب و تغییرات اقلیمی، باید تلاشی بیش از پیش در جهت  لغو نارساییها، ارتقای بهرهوری آب و افزایش درآمد کشاورزان توام با پایدار کردن کشاورزی داشته باشیم.

این مقام مسئول با اشاره به پایلوت سیمیت اجرا شده در داراب، تصریح کرد: این مزرعه نمونه خوبی برای رویکرد جدید منطقه از نظر روش مکانیزاسیون، صرفهجویی در مصرف آب و معرفی محصولات جدید توام با اتخاذ روش‌هایی به منظور حاصلخیزی خاک است، از این رو توصیه می‌شود که مورد توجه بیشتر کشاورزان قرار گرفته  و همکاران نیز بیشتر مردم را در این زمینه آگاه سازند.

کشاورز از دیگر اهداف سفر خود به استان فارس را بررسی نحوه توزیع نهاده‌ها در شرایط فعلی تحریم دانست و افزود: با مدیریت خوب اعمال شده در این استان نهادهها با قیمت مناسب و به خوبی در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

معاون امور زراعت وزیرجهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با بازدید از  مرکزITCM

 شیراز،  با اشاره به این‌که در این مرکز اقدامات خوبی صورت گرفته، گفت: این مرکز یک محل قابل اطمینان برای توسعه تکنولوژی هوشمندسازی آبیاری در سطح اراضی کشاورزی است و افزود:  اندازه‌گیری‌ها انجام شده و تجربیات منتقل شده نشان ‌داد که این مجموعه پکیج خیلی کاملی است که با انعطاف خیلی زیاد به مدیریت و بهره‌بردار به راحتی اجازه اعمال خواسته هایشان را می‌داد.

او با بیان‌ این که آب مهمترین نهاده مصرف است ، تصریح کرد: هوشمندسازی آبیاری  از برنامه‌ کار وزراتخانه بوده و  به دستور وزیر محترم باید پروژهای برای آن تعریف کنیم که در این خصوص کمیتهای هم در وزراتخانه هر دو هفته یکبار تشکیل جلسه می‌دهد.

کشاورز در ادامه با اشاره به شرکت در مراسم افتتاحیه " اولين گلخانه توليد نشاء فول اتوماتيك جنوب فارس" واقع  در شهرستان لارستان، پروژه مذکور را از اقدامات خوب سازمان جهاد کشاورزی فارس برشمرد و گفت: کمبود آب در ایران ایجاب می کند که کشاورزی به سمت کشت گلخانه ای هدایت شود و این مهم از برنامه های اولویت دار وزارت جهاد کشاورزی است ، از طرفی کشت نشایی نیز در کاهش مصرف آب موثر بوده که اکنون کشت نشايي پنبه، سبزی، صیفی و ذرت در گلخانه ها شروع شده و این مهم می تواند به بهبود تولید کشور کمک کند.

گفتنی است مراسم گشایش خیریه اشتغال زایی " شرکت صنایع غذایی یسناک " در شیراز با حضور معاون امور زراعت وزیرجهاد کشاورزی و هیئت همراه صورت گرفت و همچنین این افراد از خط تولید کارخانه مشکفام " تهیهکننده انواع سم در بخش‌های کشاورزی، دامی و خانگی " بازدید داشتند.