معاون امور نخیلات و میوه های گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: به زودی "صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در محصول خرما" تشکیل می‌شود.

 او ایجاد زنجیره ارزش افزوره خرما از برنامه هایی که باعث افزایش بهره وری در زمینه نخیلات می شود دانست و افزود: در زنجیره‌ها باید همه حلقههای تولید شامل تولیدکننده، صنایع لوژستیک، حمل و نقل، صنایع فرآوری، بازار و صادرکنندگان به هم وصل باشند.

جلالی گفت: در کنار تشکیل زنجیره‌ها تامین مالی این زنجیره‎ها اهمیت دارد، از این رو تشکیل "صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در محصول خرما" از برنامه‌های دفتر گرمسیری است که پیشرفت خیلی خوبی داشته و به زودی شاهد تاسیس آن خواهیم بود.

 این مقام مسئول با اشاره به تعامل خوب تشکل بزرگ خصوصی خرمای کشور یا انجمن ملی خرما با دفتر میوه‌های گرمسیری، تصریح کرد: این تعامل در جهت افزایش بهره وری و رسیدن خرما به جایگاه اصلی خود در سطح بین‌المللی موثر است.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش برندسازی در معرفی محصولات و ایجاد بازار مناسب یادآورشد: برپایی نمایشگاه به برندسازی محصولات کمک می‌کند و افزود: اگرچه در حال حاضردر  استان‌های کرمان، بوشهر و فارس برندسازی‌های موفقی صورت گرفته، اما امیدواریم در سایر استان‌ها نیز این امر صورت گیرد.

جلالی در پایان گفت: استان‌های فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان ، بوشهر و خوزستان شش استان مرکبات‌خیز کشور هستند که به طور همزمان رشد کیفی در محصولات خرمای این استان‌ها در حال شکل گیری است.