مسئول صدور پروانه‌ها و مجوزهای سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: برای اولین بار در کشور پروانه گلخانه کوچک مقیاس توسط متقاضی و به صورت الکترونیکی از طریق سامانه صدور مجوزها و پروانه‌ها صادر می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، سید جواد امامی یادآور شد: متقاضیان احداث گلخانه کوچک مقیاس پس از ثبت نام در سامانه صدور مجوزها به نشانی http:// eagri.maj.ir ، در گام صرفا جهت راست آزمایی مدارک هویتی و مالکیتی به مرکز خدمات جهاد کشاورزی مربوطه مراجعه می‌کنند.

وی افزود: مابقی مراحل صدور مجوز به صورت کاملا الکترونیکی طی می‌شود و متقاضیان، پروانه گلخانه خود را با امضای رئیس سازمان و بدون نیاز به مراجعه به ارگان اداری دریافت می‌کنند.

این مقام مسئول گفت: وسعت گلخانه های کوچک مقیاس  از 10 تا 299 متر مربع است که توسعه این گلخانه‌ها با هدف حل مسائل اجتماعی، اشتغال زایی مستقیم، تمرکز زدایی جمعیت، تثبیت جمعیت در مناطق روستایی و احیای کشاورزی خانوادگی در دستور کار قرار گرفته است.

امامی تاکید کرد:  از 23 آذر97 تاکنون بیش از 276 مورد درخواست احداث گلخانه کوچک مقیاس در سامانه ثبت شده و در62 مورد با مساحت 17 هزار و 233 متر مربع و 6 موضوع فعالیت پروانه تاسیس و یک مورد پروانه بهره برداری صادر شده است.