به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، کریم بخشی با اشاره به این‌که اپلیکیشن مزرعه با هدف ارائه خدمات مختلف به بهره‌برداران بخش کشاورزی طراحی و پیاده سازی شده، یادآورشد: از طریق این اپلیکیشن کشاورزان می‌توانند درخواست های گوناگون مورد نیاز خود را از راه دور و  به سهولت و در کمترین زمان، در بستر اینترنت و موبایل دریافت کنند.

وی تصریح کرد: کشاورزان می‌توانند مشکل و درخواست خود را از طریق این نرم‌افزار به کلینیک‎های گیاه‌پزشکی ارسال و کارشناسان کلینیک‌های گیاه‌پزشکی در صورت نیاز پس از بازدید میدانی و انجام آزمایش‌ آب و خاک نسخه مورد نیاز را تجویز ‌کنند.

بخشی افزود: پس از دریافت نسخه رایگان، کشاورزان می‌توانند از طریق همین اپلیکیشن نسخه خود را به فروشگاه‌های سموم و دفع آفات ارسال و فاکتور دریافت کنند، این نرم‌افزار فرصت انتخاب فروشگاه با قیمت مناسب و رقابتی ، را به بهره‌برداران بخش کشاورزی داده و فروشگاه منتخب اقلام مورد نیاز را برای آنها ارسال می‌کند.

این مقام مسئول از دیگر خدمات ارائه شده در این اپلیکیشن را انجام امورات مکانیزاسیون کشاورزی، همچون سم پاشی و... توسط افراد حقیقی و حقوقی دارای مجوز از سوی سازمان جهاد کشاورزی برشمرد.

دستیار ویژه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس کنترل، پایش و عدم امکان استفاده و تجویز سموم و آفت‌کش‌های گیاهی غیر مجاز، جلوگیری از مصرف نامناسب و غیر تخصصی سموم در بخش کشاورزی و ایجاد بازار رقابتی و قیمت عادلانه در عرضه اقلام نسخه گیاه پزشکی را از مزایای استفاده از این نرم‌افزار دانست و یادآور شد: با کاربرد این اپلیکیشن امکان مشاهده سوابق پیشین نسخه‌های تجویزی نیز فراهم می‌شود.

بخشی تاکید کرد: کمک به تولید محصول گواهی شده و شناسایی مراکز تولید این گونه محصولات از دیگر مزایای " اپلیکیشن مزرعه" است و  بهره‌برداران بخش کشاورزی می‌توانند از طریق مدیران پهنه " اپلیکیشن مزرعه" را دریافت و از مزایای آن بهره مند شوند.

گفتنی است: اپلیکشین توزیع نهاده‌های کشاورزی نیز در سال جاری راه‌اندازی خواهد شد.