نشست مشترک مدیران صنایع تبدیلی و غذایی سازمان‌های جهاد کشاورزی منطقه ۳ کشور به میزبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در شیراز برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، رئیس این سازمان در نشست مذکورگفت: ساماندهی مدیران صنایع تبدیلی و غذایی در قالب مناطق چهارگانه در کشورکار بسیار خوبی است چرا که با هم‌اندیشی، تبادل  تجارب و هم افزایی مسائل و مشکلات قابل حل می‌شود.

محمد مهدی قاسمی افزود: اهتمام به صنایع غذایی و تبدیلی به عنوان هسته زنجیره تولید، در جهت ایجاد ارزش افزوده، کمک به کاهش ضایعات، ایجاد اشتغال پایدار، افزایش درآمد کشاورزان و ماندگاری محصولات امری اجتناب ناپذیر است.

وی با اشاره به این‌که کشاورزان در اوج تولید، مجبور به عرضه محصولات خود باقیمت پایین به بازار هستند، تصریح کرد: با توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی این مشکل برطرف می‌شود و در استان پهناور فارس به عنوان قطب کشاورزی ضرورت این مهم مشهود است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی به عنوان استراتژی این استان در سنوات اخیر اشاره داشت و یادآورشد: سندتوسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی با رویکرد استراتژیک در فارس تدوین شده و در سال گذشته برای عرضه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در تمام شهرستان‌ها همایشی با حضور فرماندار، کارشناسان و مسئولین جهاد کشاورزی و سرمایه‌گذاران برگزار و بسته‌های توسعه ارائه شد.

قاسمی با بیان اقدامات شاخص صورت گرفته در فارس به منظور توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی، افزود: اگرچه تلاش‌های ارزشمندی صورت گرفته اما این توسعه متناسب با نیاز جامعه نیست و باید با توجه بیشتر و عزم جزم این کار دنبال شود.

 این مقام مسئول کاهش بروکراسی اداری را در زمینه صدور مجوزها ضروری دانست و گفت: سرمایه‌گذاران ما با شهامت در مسیر صنایع تبدیلی و تکمیلی گام نهادند و نیازمند حمایت هستند از این رو نهایت گشایش در زمینه صدور مجوزها باید صورت گیرد و اگر می‌گویم فرصت سرمایه‌گذاری باید مکان‌یابی صورت گرفته و مشکل زمین و آب و برق  حل شده باشد.

وی افزود: در شهرک‌ها با کاربری صنایع غذایی تعدادی مجوز بی‌نام صادر شده است اما در سایر مناطق نیز صدور مجوز صنایع تبدیلی و تکمیلی با حداقل سخت‎گیری باید صورت گیرد.

این مقام مسئول تسهیلات صندوق توسعه ملی را تسهیلات خوبی دانست و با اشاره به تعداد زیاد متقاضیان گفت:

کماکان صنایع نیازمند تسهیلات بیشتری است.

قاسمی یادآورشد: اگر بخواهیم توسعه‌ای صورت گیرد مسئولین باید خودشان به سراغ تک تک سرمایه‌گذاران با نگاه اشتغال‌زایی به همراه سوددهی بروند چرا که بهبود وضعیت اقتصادی کشور، رشد اقتصادی تک تک افراد جامعه را به دنبال دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به این‌که اساسی‌ترین و اولین رکن در شرایط تحریمی انسجام داخلی است، تاکید کرد: با پروژه محوری، همفکری و هم‌افزای رونق اقتصادی بخش کشاورزی را رقم بزنید.

گفتنی است مدیران صنایع تبدیلی و غذایی سازمان‌های جهاد کشاورزی کشور در قالب 4 منطقه تقسیم‌بندی شدند که ریاست منطقه 3 برعهده مهدی صادقی مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان‌ جهاد کشاورزی استان فارس است و مدیران صنایع تبدیلی و غذایی سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های اصفهان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، لرستان و چهار محال و بختیاری در این گروه جای دارند.