رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: کشاورزان با انتقال کشت از فضای باز به گلخانه علاوه بر کمک به حیات کشاورزی و منابع آب استان، در تامین امنیت غذایی استان و کشور نقش آفرینی بهتری خواهند داشت.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمدمهدی قاسمی در بازدید از گلخانه های شهرستان سپیدان با اشاره به اینکه رسالت و مسئولیت اجتماعی بخش کشاورزی افزایش بهره‎وری است، تصریح کرد: توسعه کشت گلخانه ای باعث افزایش بهره وری نهاده های تولید از جمله آب به عنوان کمیاب ترین نهاده می شود.

وی افزود: به ازای هر واحد مترمکعب آب آبیاری در گلخانه 10 تا 15 برابر محصول در فضای باز تولید می‌شود و در گلخانه محصولات با کیفیت بهتر، هزینه کمتر در محیط کنترل شده ای از آفات و بیماری ها تولید
می شود.

قاسمی با اشاره به اینکه خوشبختانه در شهرستان سپیدان گلخانه‌های سبزی و صیفی و تولید گل زینتی بیشتر از سایر شهرستان‌ها توسعه پیدا کرده است گفت: این امر نشان می دهد که مردم فهیم این شهرستان به خوبی قدر و ارزش آب منطقه را متوجه هستند و به دنبال افزایش بهره‌وری آب هستند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در استان فارس به دنبال انتقال 80 هزار هکتار کشت سبزی و صیفی در فضای باز به 7 هزار هکتار کشت در محیط کنترل شده و گلخانه هستیم و علاوه بر آن از سرمایه‌گذارانی که قصد تولید گل و گیاه و نشاء گلخانه‌ای دارند حمایت می‌کنیم.

به گفته وی ارزان‌ترین تسهیلات بخش کشاورزی، از بند الف تبصره 18 تسهیلات 7 درصد در مناطق غیربرخوردار و تسهیلات 9 درصدی در مناطق برخوردار به توسعه کشت گلخانه اختصاص داده می‌شود.

قاسمی یادآور شد: محدودیتی برای ایجاد گلخانه نیست و گلخانه‌های کوچک مقیاس 10 متر مربعی درروستاها تا شهر‌ک‌های گلخانه‌ای 200 هکتاری حمایت می‌شوند و مجوز دریافت می‌کنند.

وی افزود: ستاد گلخانه‌ها با محوریت معاون محترم استاندار تشکیل شده تا مسائل و مشکلات احتمالی سرمایه‌گذاران دنبال شود این مقام مسئول گفت: آموزش‌های مهارتی لازم توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و مرکز آموزش کشاورزی استان فارس به متقاضیان احداث گلخانه ارائه می‌شود و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات گاز و برق، نهایت مساعدت و همکاری با مجتمع گلخانه‌ای را دارند.

قاسمی تاکید کرد: از همه کشاورزانی که در کشت سبزی و صیفی فعالیت دارند استدعا دارم که کشت خود را به گلخانه ببرند.

مدیر کل دیوان محاسبات و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از گلخانه‌های شهرستان سپیدان بازدید کردند.