معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی گفت: تولید " اسانس تام یا کانکریت گل محمدی"  از نظر ایجاد اشتغال، درآمد منقطه‌ای و ملی ارزش افزایی بسیار بالایی را ایجاد می‌کند از این رو سرمایه‌گذاران در استان فارس و شهرستان داراب باید تولید این را دنبال کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمدعلی طهماسبی در حاشیه دهمین جشنواره گل و گلاب شهرستان داراب در استان فارس گفت: فروش اسانس معمولی، گلاب، گلبرگ و گل خشک نوعی خام فروشی محسوب می‌شود که با تشکیل زنجیره و تولید اسانس تام در منطقه، از این فرصت‌ها بهتر می‌توان استفاده کرد.

این مقام مسئول افزود: در شهرستان داراب بالغ بر 5 هزار هکتار گل محمدی وجود دارد که از نظر تولید محصول ارگانیک و سالم ، سطح و میزان تولید بی‌نظیر است چرا که در دیگر کشورهای تولید کننده مانند بلغارستان و ترکیه سطح زیر کشت حدود 2 الی 3 هزار هکتار است.

به گفته وی 7 ژنوتیپ و 2 رقم جدید گل محمدی معرفی شده که به دلیل برتری عملکرد نسبت به سایر ارقام نهال یارانه‌دار آنها در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه توسعه گل محمدی به عنوان گیاه دارویی، به ویژه در مناطق شیب‌دار جز اولویت‌های وزارتخانه است، گفت: تخصیص تسهیلات به توسعه گیاهان دارویی از جمله گل محمدی، زرشک ، آویشن، زعفران و... اولویت دوم وزارت جهاد کشاورزی بعد از گلخانه است.

طهماسبی با بیان اینکه از محل تبصره 18 بند الف؛ تسهیلات  7درصد برای مناطق غیر برخوردار و 9 درصد برای مناطق برخوردار در نظر گرفته شده است، افزود: 5 هزارمیلیارد تومان فقط امسال برای توسعه گلخانه‌های کوچک و بزرگ مقیاس به استان فارس اختصاص داده شد و این استان با حدود 650 هکتار بزرگترین گلخانه در ایران را ایجاد خواهد کرد.