رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به حمله ملخ صحرایی به این استان ، گفت:  برای تامین سم مبارزه با ملخ  به 8 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و در صورت عدم مبارزه پیش بینی می‌شود تا 700 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی فارس وارد ‌شود .

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمد مهدی قاسمی شامگاه چهارشنبه در نشست شورای کشاورزی استان فارس که با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و معاونان وزرای نیرو و جهاد کشاورزی و معاون سازمان حفاظت از محیط زیست برگزار شد با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی، به بخشی از درخواست‌های این بخش اشاره کرد و افزود: اختصاص یارانه به گلخانه‌ها و استمهال وام کشاورزان از جمله موارد مهمی است که با توجه به خشکسالی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی به توسعه سامانه‌های آبیاری نوین در استان فارس اشاره داشت و تصریح کرد: برای پیشرفت مطلوب‌تر در این زمینه به اعتبارات بیشتری نیاز است و همچنین برای عملیاتی شدن تسطیع لیزری باید طرح‌های فاینانس برای آن تعریف شود.

به گفته قاسمی ️استان فارس قطب کشاورزی کشور و ویترین محصولات باغبانی است،  این استان با ۹ درصد تولیدات کشور رتبه دوم تولید را دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس افزود: این استان با تولید حدود ۱۵ درصد از کل محصولات باغی کشور رتبه نخست تولید و  با حدود ۸ درصد تولید محصولات زراعی کشور رتبه دوم را دارد و در ارتباط با محصولات شیلاتی استان فارس  با تولید ۶درصد رتبه ششم تولید در بین استان‌های غیر ساحلی دارد.

قاسمی اظهار امیدواری کرد که با تلاش و هم‌افزایی رونق اقتصادی بیشتری به بخش کشاورزی فارس عرضه شود.