رئیس کمیسیون کشاورزی، منابع طبیعی، آب و محیط زیست گفت: در یکی دو هفته پیش رو جلسه‌ای در کمیسیون با حضور مسئولین استانی و ملی حتما خواهیم داشت و تکمیل سد پارسیان با حفظ حقوق همه مردم در طول مسیر نهایی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، احمدعلی کیخا در بازدید از سد پارسیان گفت: تقریبا بیش از دو دهه قبل مطالعات این طرح نیمه تمام انجام شده اما به دلیل تغییرات اقلیمی و کاهش آبدهی رودخانه در مراحل مختلف تصمیمات عوض شده است.

احمدعلی کیخا افزود: وزارت نیرو و جهاد کشاورزی به عنوان مصرف کننده این آب و متقاضی رودخانه باید برنامه ای به کمیسیون ارائه دهند تا افرادی که در طول تاریخ از پایین‌دست، میان دست و بالادست رودخانه دارای حقابه بودند و زندگی خود را بنا کردند در اولویت قرار بگیرند و از این آب به نحو شایسته ای بهره مند شوند.

به گفته وی نمی‎توان در بالا دست برنامه‌ای داشت و کسانی که زندگی‌ آنها در پایین دست و انتهای رودخانه شکل گرفته دچار بحران شوند.

کیخا تاکید کرد: با شرایط طبیعی که مشاهده شد و اطلاعات این منطقه قطعا نیاز به سد دارد که البته مشخصاتش جای بحث دارد.

12 میلیارد تومان برای تکمیل سد پارسیان لازم است

در ادامه بازدید نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی گفت: حدود 12 میلیارد تومان برای تکمیل سد در نظر گرفته شده و امیدواریم که با حمایت‌های وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی و مجلس شورای اسلامی این حقی که بیش از نیم قرن برای شهرستان مطالبه شده،  محقق شود.

مسعودگودرزی افزود: مطالعات سد پارسیان از سال 1372 آغاز شده، پیشرفتی در احداث تونل های انحراف، جاده های دسترسی و کارهای زیربنایی انجام شده اما متاسفانه در سالهای اخیر شاهد توقف فعالیت آن هستیم.

وی تصریح کرد: برای حفظ حقوقی مردمی که سالیان سال از این آب کردند باید سد مجددا احیا شود.