برگزاری مراسمی و با حضور محمد مهدی قاسمی  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و با مشارکت خیرین منطقه ، مرکزجهادکشاورزی بخش اوز افتتاح شد.

 به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی فارس در این مراسم رئیس این سازمان ضمن تقدیر وتشکراز خیرین این منطقه جهت اختصاص ساختمان وخودرواظهار داشت: بحمدالله دولت تدبیر و امید ، مردم محورمی باشد و امیدواریم این طرح در بقیه نقاط مستعد  این استان با مشارکت مردم ادامه یابد. وی افزود : نظام جمهوري اسلامي مديون بذل جان و مال مردم فهيم كشور جمهوري اسلامي است و در مراحل مختلف انقلاب از جمله در دفاع مقدس و سازندگي و تحريم ها اين موضوع نمايان مي باشد.

قاسمی در ادامه سخنانش گفت: توجه به مراكز خدمات و تجهيز آن ها و نیز تجهيز آن ها به نيروي انساني متخصص و اجرای طرح پهنه بندي و نظام نوين ترويج براي علمي، فني و مهندسي كردن كشاورزي از اولويت ها و اقدامات  وزارت جهادكشاورزي و سازمان جهادكشاورزي فارس بوده است و ما نياز به افزايش بهره وري همه منابع به خصوص نهاده آب داريم.

وی تصریح کرد: هرچند به دنبال مراكز خدمات كشاورزي مجازي براي آینده،  براي سرعت بخشي و كيفيت بخشي به اجراي وظايف هستيم ولي فعلا مراكز خدمات بايد مساىل و مشكلات كشاورزي و كشاورزان را پيگيري نمايند و در همین راستا  مسئولین جهاد کشاورزی شهرستان لارستان می بایستی  به مسائل و مشکلات بهره برداران  زحمتکش  و مردم خیر این شهرستان رسیدگی نمایند.

قاسمی  در قسمت دیگری  از سخنان خود به تشریح سیاست ها و اولویت های  دیگر سازمان جهاد کشاورزی در این استان  اشاره کرد و گفت: ما امروز به دنبال علمی شدن  بخش کشاوری می باشیم. با توجه به بحران خشکسالی استفاده بهینه از منابع آب و اجرای  سیستم های آبیاری نوین با ارائه 85 درصد یارانه بلاعوض توسط دولت ، توسعه گلخانه ها ، احداث باغات مثمر دیم در اراضی شیبدار و کشت گیاهان دارویی  و ایجاد زنجیره تولید و بازاریابی و کشت چغندر قند پائیزه در دستور کار این سازمان قرار دارد.

گفتنی است مرکز جهاد کشاورزی اوز لارستان دریک ساختمان  دوطبقه می باشد که درطبقه همکف آن قسمت اداری مرکزجهادکشاورزی وپست دامپزشکی مستقرگردیده اند و در طبقه دوم مهمانسرای این مرکزاستقرار یافته است و امین نظام پور به عنوان اولین سرپرست این مرکز سکان دار گردیده است.