معاون بهبود تولیدات دامی استان فارس گفت: این سازمان در راستای مدیریت شیر استان، برای اولین بار در کشور سامانه کارت شیر طراحی کرده و تاکنون ١٠ هزار تولید کننده نام خود را در این سامانه ثبت کرده‌اند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، سید عبدالله جزایری در نشست خبری هفته جهاد کشاورزی، افزود: این سامانه با مشاركت بهره‌برداران طراحي شده و قابليت رصد روز آمد توليد شير دارد چرا که به دنبال استفاده از ابزارهاي ايجاد شده در بخش توليد هستيم تا خدمات بهتري به بهره‌برداران ارائه شود.

به گفته وی فارس دارای رتبه چهارم تولیدات دامی کشور است و با تولید بیش از ۶۰ هزار تن گوشت قرمز، ۶۱۰ هزار تن شیرخام، ۱۵۰ هزار تن گوشت مرغ، ۴۷ هزار تن تخم‌مرغ و هفت هزار تن عسل به ترتیب رتبه‌های اول، چهارم، سوم، سوم و سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

جزایری با اشاره به اینکه با توسعه نژادهاي پربازده به دنبال افزايش بهره‌وری هستیم، تصریح کرد: اکنون نژاد جديد در بيش از ١٢ هزار رأس از دام‌هاي سنگين فارس توسعه داده شده است.

وی همچنین به وجود سه زنجیره فعال و مجوزدار تامین گوشت مرغ در استان اشاره کرد و افزود:  استان فارس دارای بزرگترین و اولین زنجیره شتر مرغ کشور است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه به منظور تکثیر و پرورش ملکه‌های برتر با توانایی تولید بیشتر، ایستگاه پرورش ملکه واقع در منطقه شش پیر شهرستان سپیدان در حال فعالیت است، افزود: ایستگاه پرورش ملکه فارس، از ایستگاه‌های برتر کشور بوده و تاکنون نسل ششم ملکه برتر در این ایستگاه تولید شده است.