رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به چالش‌های کشاورزی خواستار توجه و دقت بیشتر مدیران و مسئولان به بخش کشاورزی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، احمدعلی کیخا در همایش «آب، کشاورزی و زندگی» در جهرم افزود: مقام معظم رهبری به همه مسئولان در زمینه کشاورزی توصیه داشتند و فرمودند: کشاورزی اولویت اول اقتصاد کشور و خودکفایی در کشاورزی یک اصل بوده که باعث قدرت کشور می‌شود.

کیخا با اشاره به اینکه حدود 70درصد مشکلات کشاورزی در درون مدیریت کشاورزی نیست، گفت: 40  سال است که به صورت تصنعی نرخ ارز را برای کمک به بخش صنعت، ماشین سازی و... پایین نگه داشته تا فلان دستگاه و صنعت وسیله خوب بسازد و پیشرفت کند که این سیاست ظلم پنهانی به بخش کشاورزی است.

وی افزود: این همه ارزی که در بخش خودرو گذاشتیم که هنوز هم به‌کیفیت و قیمت مطلوب و مناسب نرسیدیم اگر همان پتانسیل و توجه را در بخش کشاورزی گذاشته بودیم اکنون وضعیت و اقتصاد کشور خیلی بهتر بود.

کیخا تاکید کرد: نباید حرف کشاورز را پس زد بلکه باید با جان و دل حرف و مشکلات کشاورزان را شنید و برای حل مشکلات آنان اقدام و تلاش جدی صورت بگیرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی با اشاره به اینکه برخی افراد مانع کار قانونی کشاورز می‌شوند، گفت: دولت به کارمندان برای حل مشکلات کشاورزان از بیت‌المال حقوق می‌دهد.

کیخا شهرستان جهرم را یک شهرستان پیشرو در کشاورزی دانست و گفت: استان فارس در زمینه کشاورزی پتانسیل بالایی دارد که می‌تواند با دانش و امکانات به‌روز علاوه بر اینکه مشکلات آب و منابع طبیعی استان را برطرف کند، راه و چراغی برای کل کشور باشد.

همایش آب، کشاورزی و زندگی با حضور کیخا رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس ، رضایی رییس کمیسیون عمران، خاوازی رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، سرافرازی معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات و قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس برگزار شد.