نماینده مردم شهرستان‌های فیروزآباد، قیرو کارزین و فراشبند با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و مدیران کل دستگاه‌های وابسته در خصوص مسائل و مشکلات این سه شهرستان نشست داشتند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمد مهدی قاسمی با اشاره به اینکه رفع مشکلات کشاورزان قطعا با نگاه مساعد دنبال می‌شود، گفت: در این نشست اهم مسائل و مشکلات بخش کشاورزی شهرستان‌ها بررسی شد و سایر مسائل به فرمانداری و دستگاه‌های ذی‌ربط ارجاع داده شد.

وی با بیان اینکه مدیریت در محدودیت نیرو، امکانات و اعتبار معنا پیدا می‌کند، تاکید کرد: باید از سوی مسئولین مطالعه، ایده‌پردازی و ارائه طرح جدید صورت گیرد و با استفاده از تسهیل‌گری و جلب مشارکت مردمی امورات را دنبال کنیم.

نتایج این نشست به نفع مردم است

در ادامه نماینده مردم شهرستانهای فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین در مجلس شورای اسلامی گفت: بی‌شک نتیجه این نشست به نفع مردم و نظام خواهد بود.

کورش کرم‌پور افزود: مواردی که بنده به عنوان نماینده مردم باید از سوی مجلس و یا وزارتخانه پیگیری کنم سریعتر در اختیار من قرار بگیرد تا من وظیفه خود را انجام دهم.

وی بیان کرد: مشکل دیرینه‌ای در میمند بین اوقاف، مردم  و منابع طبیعی است که از سرپرست اداره منابع طبیعی خواستارم در حل این مشکل کمک کند.

کرم‌پور گفت: از مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس خواهش دارم که درخواست کشاورزان  فیروزآباد و جایدشت در مورد سد تنگاب را برآورده سازد.

این نماینده اظهار کرد: راه روستایی دو توترک مسدود شده و امور عشایر اعلام کرده که یک سوم هزینه را پرداخت میکند که امیدوارم با همکاری شرکت آب منطقه‌ای فارس این مشکل رفع شود.

کرمپور با اشاره به اینکه تلاش نمایندگان و مسئولین عالی رتبه استان در رفع مشکلات استان بسیار موثر بوده، تاکید کرد: بازگو کردن خدمات در مردم ایجاد نشاط می‌کند.

در این نشست تعیین تکلیف مجوز آب اراضی واگذار شده به عشایر منطقه دژگاه که از سال ۱۳۹۴ تا کنون توسط سازمان آب تمدید نشده، نبود پشتوانه قانونی لازم برای حمایت از طرح‌های تجمیع چاه‌های کشاورزی باغ‌های نخل فراشبند و لزوم پیگیری نماینده با ارائه پیشنهاد سازمان آب در خصوص قوانین مورد نیاز و مرتبط با تجمیع چاه‌ها، ایجاد مرکز خرید گندم نوجین و استقرار دکتر دامپزشک در دهرم از موضوعات مطرح شده توسط مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند و دیگر مسئولین این شهرستان بود.

در ادامه نشست مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیر وکارزین مسائل و مشکلات بخش کشاورزی این شهرستان از جمله لزوم ترمیم و مرمت حوضچه‌های تغذیه مصنوعی اجرا شده توسط منابع طبیعی و جهاد کشاورزی و نیز منابع آبی که در اثر سیلابهای اخیر خسارت وارد شده و پیگیری جهت تسریع در تخصیص اعتبار اجرای کانال سد سلمان فارس قیروکارزین با لوله گذاری با استفاده از لوله های GPRS  انتقال آب مطرح کرد.

بخش سوم نشست به طرح مشکلات شهرستان فیروزآباد توسط مدیر جهاد کشاورزی وجمعی از مسئولین این شهرستان اختصاص یافت که از جمله موارد مطرح شده تسریع در واگذاری اراضی شیبدار به افرادی که پرونده آنها در کارگروه شهرستان مصوب و مورد تایید کارگروه استان قرار گرفته،  الزام احداث کشتارگاه صنعتی جدید،آسفالت جاده دسترسی به کانون اسکان مهکویه، تخصیص اعتبار جهت تجهیز و انتقال آب چاه شرب دوتوترک نمدی و رفع مشکلات شرکت تعاونی فیروز دام دوقلات بود.