محمدمهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت:با مدرن شدن، اشتغال در بخش کشاورزی کاهش یافته و صنایع وابسته می‌تواند اشتغال در بخش کشاورزی را افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه استان فارس به واسطه تنوع محصولات کشاورزی و باغی قطب کشاورزی و ایران کوچک شناخته‌شده، افزود: به دلیل سرمازدگی، کاهش مواد آلی خاک و رشد سریع جمعیت و خسکسالی کشاورزی استان فارس با مشکلات جدیدی روبه رو است.

رئیس جهاد کشاورزی استان فارس تصریح کرد: استان فارس با دارا بودن ۷ و ۴ دهم مساحت، ۲ و ۳۲ دهم جمعیت روستایی، ۱۰ درصد تولید کشاورزی و اختصاص ۴۰ درصد ارزش صادرات غیرنفتی از میان استان‌های کشور در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد.

قاسمی با بیان اینکه استان فارس سالانه با تولید ۱ و ۷ میلیون تن محصول زراعی رتبه دوم و در تولید گندم، جو، گوجه فرنگی، انگور و انجیررتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده ادامه داد: اگر ماده آلی خاک در استان به اندازه نرم‌های خارجی باشد ۳۰ درصد در مصرف آب صرفه‌جویی شده که توجه به آبیاری تحت فشار برای مقابلهبا خشکسالی در استان الزامی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اضافه کرد: گسترش گیاهان دارویی، اجرای روش‌های جدید و مکانیزه به‌جای کشت‌های سنتی و کشت گلخانه‌ای، از برنامه‌های در دست اجرای سازمان جهاد کشاورزی فارس است.