رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی  استان فارس گفت:  30 دوره مهارتی کشاورزی رایگان با هدف توسعه فرهنگ کارآفرینی در این استان در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، ابراهیم زارع افزود: دوره های مذکور با هدف ایجاد مشاغل زودبازده با سرمایه کم و قابل اجرا در مناطق شهری و روستایی برگزار می شود و فراگیران از همه اقشار جامعه، داخل و خارج از استان در این دوره ها شرکت می کنند.

به گفته وی؛ اسانس گیری و عرق گیری از گیاهان دارویی، پرورش محصولات گلخانه ای، پرورش شترمرغ، رایحه درمانی با گیاهان دارویی، شناخت گیاهان دارویی، فرآوری زیتون، پرورش مرغ بومی، پرورش زنبور عسل، پرورش زالو، نهال کاری، تولیدات تراریوم، کشت و پرورش زعفران، ایجاد فضای سبز در پشت بام، کشت و پرورش آلوئه ورا، تولید کمپوست گیاهی، نقش گیاهان دارویی در فضای سبز، آشنایی با تکنولوژی باغ های مدرن و پرورش قارچ های خوراکی از سرفصل های دوره آموزشی مذکور است.

زارع با اشاره به اینکه استقبال متقاضیان از دوره های مهارتی کشاورزی بیش از حد انتظار بود، افزود: اگرچه ظرفیت کلاس ها در روز اول ثبت نام تکمیل شد اما  تا تاریخ مشخص شده در فراخوان ثبت نام ادامه داشت از این رو دوره های آموزشی بازنگری و  تعداد گروه ها به منظور ارائه کلاس برای همه فراگیران افزایش داده شد.

فراگیران به کارآفرینی هدایت می شوند

این مقام مسئول   با اشاره به اینکه فراگیران پس از آموزش به سمت کارآفرینی هدایت می شوند، گفت: در پایان هر دوره با کمک "سینما کارآفرینی قاصدک" ، نشست توجیهی و انگیزشی کارآفرینی برای فراگیران برگزار می شود.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس اظهار کرد: با هدف افزایش اعتماد به نفس و انگیزه فراگیران در زمینه ایجاد مشاغل مرتبط با دوره‌های آموزشی، سومین نمایشگاه کارآفرینی توسط این مرکز برگزار خواهد شد.

زارع یادآور شد: با توجه به رسالت مرکز در ارائه آموزش های مهارتی در آینده نیز متناسب با امکانات موجود و به مناسبت‌های مختلف چنین دوره‌هایی  برگزار می شود که در زمان مقرر به اطلاع علاقه مندان خواهد رسید.