رئیس اداره مدیریت بحران وکاهش مخاطرات بخش کشاورزی گفت: از ۴۰ خطری که اتفاق می‌افتد ۳۲ خطر در ایران به وقوع می‌پیوندد از این رو توصیه می شود کشاورزان برای کاهش ریسک تولید؛ محصول خود را تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار دهند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، نادر محمودی تصریح کرد: استفاده از بیمه محصولات کشاورزی به منظور آمادگی مقابله با خسارات احتمالی و  بازسازی و بازتوانی بهره برداران خسارت دیده از حوادث غیر مترقبه است.

وی با اشاره به اینکه رسالتی هر دولتی نگه داشتن تولید کننده در چرخه تولید است،اظهار کرد: بیمه یکی از بهترین راهکارها به منظور کمک به بهره برداران خسارت دیده است.

محمودی، عمده خسارت وارد شده به بخش کشاورزی در سال زراعی گذشته را خسارت سیل به مبلغ ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: متاسفانه حدود ۹۰ درصد از این سطوح خسارت دیده تحت پوشش بیمه نیست.

 وی با بیان اینکه صندوق بیمه کشاورزی حمایت های خوبی را در دستور کار دارد، گفت: روند بیمه گری، شیوه های ارزیابی بیمه و پرداخت غرامت نسبت به گذشته تسهیل شده است.

این مقام مسئول با اشاره به خسارت 356 میلیارد تومانی سیل به بخش‌های کشاورزی استان فارس، اظهار کرد: غرامت محصولات تحت پوشش بیمه به سرعت به صاحبان آنان پرداخت شد.

رئیس اداره مدیریت بحران وکاهش مخاطرات بخش کشاورزی با اشاره به تغییرات آب و هوایی وحوداث پیش بینی نشده، تاکید کرد: بیمه محصولات کشاورزی ضرورتی انکارناپذیر در برابر مخاطرات طبیعی است.