به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمد مهدی قاسمی افزود: کشت سبزی و صیفی در فضای باز نیاز به 840 میلیون مترمکعب آب دارد که با انتقال آن به فضای بسته نیاز به 71 میلیون مترمکعب آب است و تحقق این مهم انقلاب بزرگی در کاهش مصرف آب در استان فارس را خواهد داشت.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و نیز تشعشع خورشید در شهرستان فراشبند این شهرستان مستعدترین منطقه در استان فارس برای توسعه کشت گلخانه ها است.

وی بیان داشت: مهم ترین و بهترین روش برای ترویج کشت گلخانه ای در شهرستان فراشبند و ترغیب کردن کشاورزان، بازدید این عزیزان از روستاهای گلخانه ای مانند شهرستان کوار است.

در ادامه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: شهرستان فراشبند بایستی به میزان 30 هکتار توسعه گلخانه در سال زراعی جاری داشته باشد.

یداله رحمانی افزود: 100 هکتار توسعه سایبان، 1 روستای گلخانه ای و 1 شهرک گلخانه ای از تعهدات فرماندار شهرستان فراشبند منظور شده است که بایستی با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال محقق شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در شهرستان فیروزآباد تا پایان سال جاری بایستی 25 هکتار گلخانه 80 هکتار سایبان، 1 روستای گلخانه ای و 1 شهرک گلخانه ای به بهره برداری برسد و این مهم از تعهدات فرماندار شهرستان فیروزآباد است.

وی در ادامه بیان داشت: در شهرستان سروستان بایستی 30 هکتار گلخانه توسعه یابد و 100هکتار سایبان، 1 روستای گلخانه ای و 1 شهرک گلخانه ای از تعهدات فرماندار این شهرستان بوده که بایستی با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال محقق گردد.

این مقام مسئول اظهار کرد: در مرکز ویژه سرچهان بایستی 12 هکتار گلخانه و 10 هکتار سایه بان از تعهدات بخشدار ویژه سرچهان بوده که بایستی با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال محقق گردد.

رحمانی در خاتمه سخنان خود تاکید کرد: سطح عملیاتی شده توسعه گلخانه ها در شهرستان های استان فارس به صورت هفتگی بررسی می گردد و ملاک ارزیابی فرمانداران تحقق این مهم می باشد.

نهمین جلسه ستاد ویژه توسعه تولید در محیط های کنترل شده استان فارس در سال جاری به ریاست رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس و به دبیری قاسمی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، تعدادی از مدیران ستادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، فرمانداران و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان های فیروزآباد، فراشبند، سروستان، مرکز ویژه سرچهان و سایر اعضاء در سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد.