به گزارش روابظ عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ، محمد مهدی قاسمی از اهداف حضور در نمایشگاه  مذکور را کمک به ایجاد رونق تولید، تکیه بر داشته های داخلی و ارائه توانمندی ها، فرصت های سرمایه گذاری و نیز معرفی سازندگان تجهیزات بخش کشاورزی برشمرد.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه سالن بهار و بخشی از سالن نرگس به بهره برداران بخش کشاورزی اختصاص داده شده است، افزود: بخش کشاورزی در 28  غرفه شامل واحدهای صنایع تبدیلی کشاورزی، صنایع کود های آلی، واحد مکانیزاسیون، ادوات کشاورزی و سازه های گلخانه ای، ساخت سازه های آبزیان، تولید انواع بذور اصلاح شده و نیز  موسسه سرم سازی رازی قسمتی از توانمندی های خود را ارائه می دهد.

 قاسمی؛ شناسایی و احصای نیازهای وارداتی واحد های تولیدی داخلی و شناسایی و معرفی ظرفیت ها و توانمندی ها در حوزه تولید تجهیزات، قطعات، مواد اولیه و همچنین معرفی مخترعین ، مبتکرین ، طراحان صنعتی، قطعه سازان برجسته، شرکت های دانش بنیان، نخبگان دانشگاهی و پارک های علم و فن آوری و دانشگاه ها و مؤسسات فنی، مهندسی و صنعتی را دو ماموریت اصلی نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید دانست.

 به گفته وی؛ در این نمایشگاه همچون نمایشگاه های دیگر، مدیران و کارشناسان خبره و با تجربه جهادکشاورری فارس در غرفه این سازمان  حضور خواهند داشت و پاسخگوی مسائل فنی بازدیدکنندگان عزیز خواهند بود.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس افزود: پیش بینی می شود تعداد کثیری از کارآفرینان و اعضای شرکت های دانش بنیان از این نمایشگاه بازدید کنند و امیدواریم در توسعه اقتصادی استان پهناور فارس و کشور، علی رغم تحریم های ظالمانه گام های موثری برداشته شود.

 نمایشگاه " فرصت های ساخت داخل و رونق تولید شیراز"، از روز چهارشنبه سیزدهم آذرماه به مدت سه روز از ساعت 16 الی 21 درمحل دائمی نمایشگاه بین‌الملی فارس برگزار می شود.