سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با اشاره به اینکه طبیعت بهترین میراث گذشتگان است از این رو نباید نظاره گر نابودیش باشیم، گفت: دانشکده کشاورزی باید در اجرای نقشه راه تحقیقات گیاهان دارویی کمک کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، ظفر افشون شامگاه روز شنبه بیست و سوم آذرماه در نشست شورای کشاورزی این استان ابراز کرد: استان فارس با برخورداری از دانشگاه‌های قدیمی و ممتاز در کشور به عنوان قطب علمی مطرح است.

وی با بیان اینکه دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز از ظرفیت مناسبی درزمینه کشاورزی برخوردار است، افزود: انتظار می رود این دانشکده به کمک کشاورزان و مدیران اجرایی آمده و با ارائه طرح‌های مناسب، نقیصه‌های کشاورزی را برطرف کند و  قابل قبول نیست تنها به صورت مقطعی و مشورتی به کمک کشاورزی بیاید.

افشون تصریح کرد: با توجه به وضعیت کنونی اقتصادی و اعمال انواع تحریم‌ها علیه کشورمان دانشکده کشاورزی باید با تمام توان به بخش کشاورزی کمک کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در خصوص توسعه گلخانه گفت: طرح ایجاد گلخانه برای کاهش مصرف آب در دستور کار دولت قرار دارد و همه مدیران وظیفه دارند همکاری لازم را برای گسترش سطح زیر کشت گلخانه‌ای انجام دهند.

 وی در پایان با اشاره به بارندگی‌های چند روز آینده در استان فارس به همه دستگاه‌های اجرایی هشدار داد که آمادگی‌های لازم را داشته باشند تا شاهد حادثه ناگواری نباشیم.