رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: تخصیص اراضی به فعالیت های مناسب در حوزه‌های مختلف صنعتی و کشاورزی به نحوی که بهترین بهره برداری را داشته باشد و صیانت از اراضی کشاورزی وظیفه سنگینی است که برعهده مدیریت اموراراضی گذاشته شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، محمد مهدی قاسمی در آئین معرفی سرپرست مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی فارس، تصریح کرد: چالش های بسیار زیادی در حوزه زمین وجود دارد که ریشه در مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی کشور ما دارد.

وی با اشاره به کوچک بودن قطعات کشاورزی در استان فارس، ابراز کرد: خرد شدن اراضی بهره وری اقتصادی را کاهش می دهد.

قاسمی با بیان اینکه پیشینیه مردم استان فارس کشاورزی است، افزود: یکی از مسائل و آسیب هایی که ما امروزه با آن روبرو هستیم این است که خاک جایگاه خود را به عنوان بستر حیات ندارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: خاک یک سرمایه بین نسلی است که تشکیل یک سانتی متر از  آن صد تا هزار سال طول می کشد از این رو در سنوات اخیر فرهنگ سازی در زمینه آگاه سازی و توانمندسازی جوامع نسبت به ارزش خاک صورت گرفته است.

فارس پیشرو در الکترونیکی کردن پرونده ها امور اراضی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بیان کرد: این سازمان به منظور سهولت در کار ارباب رجوع  با  اصلاح فرآیندها و استفاده از آی تی، تمام پرونده ها امور اراضی را الکترونیکی کرده و در این کار پیشرو است.

وی به تشکیل یگان حفاظت اراضی، استقرار سامانه 131 و خودروهای گشت به منظور ممانعت از تخلفات حوزه زمین اشاره کرد و افزود: کارشناسان داخل و خارج از دستگاه با برگزاری کمیسیون‌ها، کارگروه‌ها و جلسات متعدد امورات حوزه امور اراضی را پیگیری می‌کنند.

قاسمی با تقدیر از زحمات علی ارغون مدیر سابق امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، گفت: در مدت فعالیت وی شاهد اصلاح فرآیندهای کاری و عملیاتی در حوزه امور اراضی بودیم که منجر به رضایت ارباب رجوع شد و اکنون محمود باصری نیز که از مدیران خوشنام این مجموعه است به عنوان سرپرست مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی استان فارس معرفی می شود.