عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: چشم‌های زیادی به تجاوز به حریم‌ها، تخریب و یا تصرف اراضی دوخته شده است که باید با این مفسده اقتصادی یک برخورد جدی شود.

 

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، سید علاءالدین خادم در آئین معرفی سرپرست مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی فارس، یادآور شد: عرصه خدمتی شما از ضرورت و پشتوانه معنوی خاصی برخوردار است و دیدگاه و مشروعیت خاص مقام معظم رهبری نسبت به شما یک وظیفه مضاعفی است که می طلبد تلاش گر باشید و جهادی عمل کنید که این روحیه در شما هست.

به گفته او، سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به لحاظ کمی، کیفی و عملکردی در ابعاد مختلف شایستگی و کارآمدی بالایی دارد که قابل تقدیر است. 

وی افزود: شما پشتوانه قانونی قوی دارید؛ در قانون اساسی، در برنامه ششم توسعه و در قانون سنواتی جایگاه دارید و نیز از لحاظ اجتماعی اهمیت خاصی دارید.

نماینده مردم شهرستان سپیدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد نیمی از جمعیت ایران به کشاورزی وابسته است، تصریح کرد: هر گونه رشد در این زمینه باعث توسعه اجتماعی شده که در این شرایط حساس و تنگناهای ملی و جهانی نجات دهنده است.

خادم به اهمیت زمین به‌عنوان یکی از عوامل ایجاد فساد اشاره کرد و افزود: مدیریت این امر کار بسیار پیچیده محسوب می‌شود، چرا که در قانون‌گذاری در تصمیمات کلان به دلیل گستردگی کشور و موقعیت متفاوت استان‌ها شرایط سخت و در تصمیم‌گیری استانی جمع‌بندی و عملکرد مشکل است.

خادم با بیان اینکه نگهداشت خاک و اراضی مدنظر مقام معظم رهبری است، گفت: از سوی دیگر هم چشم‌های زیادی به تجاوز به حریم‌ها، تخریب و یا تصرف اراضی دوخته شده است که باید با این مفسده اقتصادی یک برخورد جدی شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: علی ارغون مدیر سابق امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، یک مدیر با یک نگاه اخلاق مدارانه و بسیار کوشا بود که در مقابل چالش ها و هجمه ها استوار ایستاد و کارکرد خوبی هم داشت.