رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس گفت: تولید محصولات کشاورزی تابعی از قیمت در سال گذشته است از این رو تدوین الگوی کشت برای تمام عرصه های کشاورزی به منظور تنظیم بازار ضروری است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، حسن نوروزی در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و جمعی از مدیران ستادی این سازمان با اشاره به ضرورت تلفیق علم و تجربه در بخش کشاورزی، تصریح کرد: کارشناسان بخش کشاورزی نباید دنباله رو کشاورزان بوده بلکه باید با تدوین سیاست های تاثیرگذار راهنمای کشاورزان باشند.

به گفته وی؛ بخش کشاورزی گستردگی زیادی در حوزه های زراعت، باغداری، شیلات، زنبور، صنایع تبدیلی، آب و خاک و..دارد که این امر در استان فارس به عنوان قطب کشاورزی کشور به مراتب حساس تر است.

نوروزی با اشاره به مدیریت استراتژیک با شناسایی فرصت ها، تهدیدها، نقاط قوت و ضعف در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس افزود: رئیس این سازمان از چهره های علمی و مدیران موفق کشاورزی کشور و نقطه امیدبخش در بهبود کشاورزی استان است.

این مقام مسئول با بیان اینکه  بر اساس قانون درصدی از اعتبارات عمرانی برای تقویت سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی به کار گرفته می شود، یادآور شد: بکارگیری افراد توانمند به عنوان هیئت مدیره این صندوق ها ضروری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس با بیان اینکه این سازمان باید مسیر توسعه را تعریف کند، ابراز کرد: در این خصوص نظریه های توسعه پایه وجود دارد به عنوان مثال در این استان پایه های توسعه یک، دو و سه وجود دارد و به بخش هایی با قابلیت بیشتر بودجه بالاتری اختصاص داده می شود.