به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایانا در فارس،  در مراسم افتتاحیه تبادار استاندار فارس گفت: نگاه به آب بایستی نگاهی  کلان باشد، بدین منظور وزارت نیرو به عنوان تامین کننده و وزرات کشاورزی به عنوان تولید کننده بایستی بر اساس یک خط مشترک سیر کنند.

تبادار افزود: خشکسالی حاکم بر استان فارس واقعیت بسیار تلخ می باشد که جهت مدیریت این بحران، به شکلی که اقتصاد مردم دچار مخاطره نگردد، سند راهبردی تدوین گردد.

وی بیان داشت : به منظور تدوین این سند همکاری سازمان جهاد کشاورزی با تمام پهمت و با کمک سازمان مدیریت برنامه ریزی و همت همه مردم بکار گرفته شود بدین منظور انتظارداریم با  تمام همت کارشناسان و با  کمک مدیریت و استفاده از نظر عالمان پهنه کشاورزی یک سند راهبردی مستند در اختیار مردم قرار دهند و آن سندها در دستور کار قرار دهیم.

استاندار فارس خاطر نشان ساخت: صرفه جویی باید برای امروز مردم و فردای نسل های آینده ذخیره شود،نه درجای دیگراستفاده شود.

 در این افتتاحیه قاسمی رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید برنامه ریزیها با محوریت آب به عنوان مهمترین و کمیاب ترین نهاده تولید صورت گرفته، افزود: استان فارس  در اجرای طرح نوین آبیاری مقام اول کشور را داراست.

وی افزود:از هفته دولت تاکنون  ۹۱۵ طرح نوین آبیاری در سطح ۹ هزار و ۵۱۱ هکتار و با اعتباری بالغ بر ۷۴۵ میلیارد ریال افتتاح شد

قاسمی اظهار داشت: این طرح ها  در سطح ۹ هزار و ۵۱۱ هکتار و با اعتباری بالغ بر ۷۴۵ میلیارد ریال افتتاح شد.

 از اعتبار هزینه شده مبلغ ۵۸۸ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال اعتبار دولتی و مابقی سهم مشارکت بهره بردار بود.

وی خاطر نشان کرد: با اجرای این سیستم های آبیاری در مجموع سالانه ۳۸ میلیون متر مکعب  در مصرف آب صرفه جویی می گردد.