طهماسبی اذعان داشت: به همت سازمان جهاد کشاورزی فارس، سایبان ها در کشور دایر شد، که در این امر فارس پیشگام در سطح کشور بوده است و اجرای سایبان ،حداقل30 درصد در کاهش مصرف آب نقش دارد کشاورزی تولید می کند.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت : با توجه به این که ایجاد گلخانه در نهایت باعث افزایش تولید ، اشتغال زایی و صرفه جویی در مصرف آب می گردد و هیچ نوع محدودیتی درایجاد گلخانه ها از نظر تسهیلات و تغییر کاربری وجود ندارد، خواستار توسعه کشت گلخانه ای گردید.

طهماسبی افزود : استان فارس درسال گذشته در توسعه کشت اراضی شیب دار مقام اول را داشته که در اراضی شیب دار که با استفاده از آب سبز و از سهم تبخیر آبیاری می گردد هیچ نوع بارگذاری جدید برای منابع زیر زمینی و سطحی وجود ندارد.

این مقام مسئول از استاندار فارس خواستار کمک در مدیریت و کنترل آفات و بیماری های قرنطینه ای گردید .

 اسماعیل تبادار استاندار فارس در جلسه تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی ضمن تقدیر و تشکر از کشاورزان که همان حافظان و صیانت کنندگان امنیت غذایی و زحمت کشان عرصه آب و خاک می باشند، گفت : در تامین 10درصد از مواد غذایی کشور و به تبع آن در امنیت غذایی نقش موثری دارد، خاطر نشان کرد: عرصه کشاورزی به لحاظ ظرفیت ها و قابلیت های که در استان فارس دارد باید در ابعاد مختلف تولید، ایجاد اشتغال، اقتصاد و... مورد توجه ویژه قرار گیرد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه هر بشکه کنسانتره میوه معادل 20 بشکه نفت ارز آوری دارد ، گفت:  ظرفیت بالای محصولات باغی استان و مزیت نسبی آن شرایط ویژه ای برای سرمایه گذاری در صنایع فرآوری را فراهم آورده که باید به آن توجه ویژه گردد و از خام فروشی محصولات اجتناب شود

استاندار فارس  از برگزیدگان خواست تا در منطقه خود به عنوان الگویی در جهت ارتقاء بهره وری عمل کنند و در این راستا و با توجه به این که بهره وری امری ست ضروری از متولیان امر خواست در انتخاب برگزیدگان این مهم را مورد توجه قرار دهند .

عالی ترین مقام امنیتی و سیاسی کشور در استان فارس که همواره بر لزوم تدوین سند مشترک و جامع در حوزه کشاورزی تاکید دارد، در این مراسم نیز خاطر نشان کرد: تدوین این سند، نقشه راه کشاورزی در حوزه های مختلف همچون الگوی کشت، نوع آبیاری، بازاریابی، صادرات ، ایجاد ارزش افزوده و... را فراهم خواهد کرد. استاندار فارس برندسازی و بازار یابی را مهمترین عنصر در بهره وری از کشاورزی و صادرات دانست و تاکید کرد: رونق تولید در گرو برندسازی و صادرات است  و با این کار باید محصولات استان را به دنیا معرفی نمود.

وی همچنین ایجاد زمینه مناسب برای سرمایه گذاری را راهکاری موثر در بهره وری از کشاورزی استان فارس دانست و از همه دستگاه های اجرایی خواست مسیرهای پر پیچ و خم پیش روی سرمایه گذران را تسهیل کنند.

محمدمهدی قاسمی رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس، در جلسه تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی با بیان اینکه رتبه دوم تولیدات کشاورزی کشور  متعلق به فارس می باشد و به دلیل تنوع محصولات کشاورزی به ایران کوچک شهرت دارد ، افزود این استان دارای رتبه اول باغبانی و ویترین محصولات باغی کشور می باشد. وی در ارتباط با جایگاه سایر تولیدات کشاورزی فارس در کشور به رتبه دوم در زراعت، رتبه سوم صنایع تبدیلی ، رتبه چهارم درتولیدات دامی و رتبه ششم شیلات را در بین استان های غیر ساحلی اشاره نمود.

قاسمی  تصریح نمود با حدود 10 درصـــد کل تــولیـــدات کشاورزی کشور، 2/9 درصد ارزش افـزوده بخـش کشاورزی کشور، 40 درصد ارزش دلاری صـادرات غیر نفتی استان قطب کشاورزی کشور می باشد.

وی ضمن تقدیر از برگزیدگان بخش کشاورزی گفت: فاصله بین متوسط تولید و رکورد مطرح شده صرفا به بهره گیری از دانش و استفاده از دانش بومی در کنار دانش کارشناسان و محققین است

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: از بهره برداران نمونه استان فارس انتظار می رود، به عنوان الگویی جهت سایر بهره برداران و مشارکت در برنامه های ترویجی به عنوان مروج اجرایی  عمل نموده و واحد بهره برداری خود را به کانون یادگیری تبدیل نمایند.

در این مراسم حجت الاسلام بحرانی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت : امام صادق ( ع ) که فرمودند : هیچ عملی نزد خداوند محبوب تر از زراعت و کار روی زمین نیست و در جای دیگر امام صادق ( ع ) فرمودند : کشاورزی برکت، کیمیا و عین عبادت است .

بحرانی بیان داشت : کشاورزی از ارکان مهم توسعه اقتصادی در هر کشوری محسوب می شود . امنیت و سلامت غذایی جامعه دو مسئولیت سنگینی است که بر دوش کشاورزان، متولیان امر کشاورزی می باشد در این راستا در تفسیر کلمه طیب گفت : طیب طعامی است که لذیذ، حلال، پاکیزه باشد و از همه مهم تر برای بدن انسان ضرر نداشته باشد که این مسئولیت امروز ما در امر کشاورزی است .

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به بهره گیری از تکنولوژی علوم و فنون جدید کشاورزی ، استفاده از تجارب جهانی در تامین امنیت و سلامت غذایی ، برطرف نمودن موانع و روان سازی جریان کشاورزی در کشور تاکید داشت.

 در این همایش حمیدرضا ابراهیمی مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان فارس با بیان اینکه از روش های متداول آموزش به بهره برداران ؛ آموزش انفرادی، گروهی وانبوه می باشد افزود پس از شناسایی، انتخاب و معرفی برترین ها با هدف الگوسازی، مزارع و واحدهای بهره برداری این افراد به عنوان کانون یادگیری ، جهت آموزش و تسری اطلاعات کاربردی مورد استفاده قرار می گیرد.

ابراهیمی گفت:  در این راستا و در سی و دومین دوره انتخاب و معرفی نمونه‌های استانی - ملی بخش کشاورزی؛ 69 نفر تولید کننده و بهره بردار برتر، 1 نفر زکات دهنده و 2 نفر خیر برتر استان فارس معرفی شدند وی افزود: از برترین های استانی معرفی شده 7 نفر مقام کشوری را از آن خود ساختند.

این مقام مسئول بیان نمود: از نمونه های ملی استان فارس 5 نفر در زمینه باغبانی ، 1 نفر آب و خاک و 1 نفر تشکل ها برتر شناخته شدند.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان فارس بیان داشت : محمدرضا مهر نیا تولید کننده مرکبات از شهرستان قیرو کارزین، حجت خوشرنگ تولید کننده انجیردیم از شهرستان استهبان و احمد حیدری تولید کننده گل محمدی از شهرستان داراب، جمشید قائدی تولید کننده انار از شهرستان شیراز، سپهدار هوشمند تولید کننده انگور دیم از شهرستان سپیدان از برترین های ملی باغبانی و عبداله خلیفه از مرودشت مدیر نمونه بهره برداری و نگهداری از سازه‌های تاسیسات آبیاری و زهکشی و میلاد حیدری مدیر عامل شرکت تعاونی تولید نمونه روستایی از شهرستان فیروزآباد معرفی شدند.

گفتنی است برترین های  بخش کشاورزی فارس از دلایل موفقیت خود حمایت های رییس سازمان جهاد کشاورزی، توجه به توصیه های کارشناسان کشاورزی و  استفاده از علم و تکنولوژی جدید دنیا بیان داشتند.