دستغیب در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از دلایل ماندگاری حضرت زهرا (س) در اذهان از خودگذشتگی ایشان بود،  وی افزود عدم ارتباط مناسب و صحیح در دنیای امروز به دلیل آراسته نبودن به این صفت می باشد، که بایستی با خود عهدو پیمان ببندیم مطابق با خاندان اهل بیت گذشت و مهربانی را سر لوحه زندگی خود قرار دهیم.

در ادامه این مراسم محمد مهدی قاسمی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت : دولت تدبیر و امید توجه خاصی به نقش زن به عنوان رکن اساسی و انسجام بخش خانواده و اجتماع داشته، در این سازمان از پتاسیل بانوان توانمند در پست های مدیریتی استفاده شده و برنامه فراتری جهت استفاده از  ظرفیت بانوان در دستور کار قرار گرفته است.

قاسمی افزود: در برخی از عرصه های مدیریتی بانوان بهتر از آقایان ایفای نقش می کنند.

وی بیان داشت: در عرصه جامعه روستایی با هدف گذاری استفاده از توانمندی زنان روستایی در فعالیت های کشاورزی اقدامات در خوری انجام گرفته است، از جمله سرمایه اندکی که به صندوق زنان روستایی ترزیق شده باعث شده، با توجه به توانایی آنها، با همین سرمایه اندک قابلیت خود را در کمک به اقتصاد خانواده و جامعه نشان دادند.

این مقام مسئول افزود: در استفاده از توانمندی زنان روستایی سازمان جهاد کشاورزی فارس  برنامه توسعه تهاجمی داشته که از ۵۰ درصد از توانایی آن ها در جهت کمک به اقتصاد روستاها استفاده کنیم.

 وی در ادامه خاطر نشان کرد نقش آفرینی بانوان در فعالیت های اجتماعی بایستی با در نظر گرفتن وظیفه خطیر آنها در خانه داری و بدون مخاطره افتادن این امر همراه باشد.

در بخش دیگری از این مراسم حجت الاسلام و المسلمین بحرانی نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی فارس متذکر شد که بایستی جهت شکوفایی استعدادها و توانمندی بانوان برنامه ریزی گردد و  به کارگیری بانوان در جایگاه مناسب با توانایی شان با زمینه سازی جهت حضور فعال به عنوان یک زن صورت گرفته و فضای امن و آرام جهت فعالیت آنان  به شکلی که لطمه ای به آسایش و آرامش آنها در امر خانه داری وارد نسازد، ایجاد گردد.

بحرانی افزود: زنان جامعه ما بایستی با تدبر در زندگی فردی و اجتماعی حضرت زهرا (س) به عنوان نمونه کامل یک زن، از ایشان تاسی گرفته و در همه ابعاد زندگی بزرگ بانوی اسلام را سر لوحه زندگی خود قرار دهند.

در این مراسم الهه کاووسی مشاور رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس در امور بانوان گفت : توانمندی زنان باعث مشارکت آنها در مسئولیت های اجتماعی  شده است، بنابراین بایستی شرایطی فراهم گردد که از فکر و توانمندی این قشر در محیطی مناسب و به عنوان نیروی کارآمد برای جامعه استفاده گردد.

کاووسی افزود: حضور زنان در فعالیت های اجتماعی به عنوان افرادی سخت‌کوش، بیدار، مسئول بایستی بر اساس اراده مشارکت با مردان همراه باشد.

گفتنی است مراسم تجلیل از مقام زن و گرامیداشت روز مادر سه شنبه ۲۲ اسفند در باشگاه جهاد کشاورزی فارس و با حضور جمع کثیری از بانوان شاغل در سازمان جهاد کشاورزی فارس برگزار گردید.