به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، علیرضا واحدی پور تصریح کرد: نمایشگاه گل و گیاه، گلخانه و گیاهان دارویی که درسنوات گذشته جزو پربازدیدکننده ترین نمایشگاه های برگزار شده در شیراز بوده است، در سالن های سرو، نرگس، بهار و قسمتی در فضای باز و نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی و ماشین آلات وابسته در سالن حافظ  و فضای باز برگزار می شود.

به گفته وی؛ در نمایشگاه گل و گیاه، گلخانه و گیاهان دارویی 99 شرکت از استان فارس و سایر استان ها حضور خواهند داشت که 63 شرکت در زمینه تولید گل و گیاه، 27 شرکت پیرامون تجهیزات گلخانه ای و 9 شرکت نیز در زمینه تولید گیاهان دارویی آخرین دستاوردهای خود را ارائه خواهند داد.

واحدی پور ابراز کرد: در نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی و ماشین آلات وابسته، 42 شرکت در بخش صنایع غذایی و 38 شرکت در زمینه ماشین آلات وابسته به آن نوین ترین دستاوردهایشان را به معرض نمایش خواهند گذاشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه در نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی و ماشین آلات وابسته، 35 شرکت از استان فارس و مابقی از سایر استان ها حضور دارند، افزود:  27 نفر هیئت تجاری از کشورهای عراق و افغانستان نیز از نمایشگاه بازدید می کنند.

رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ضمن تشکر از شرکت های نگاه سبز و برساز رویداد پارس برگزارکنندگان این نمایشگاه، گفت: نمایشگاه گل و گیاه، گلخانه و گیاهان دارویی به مدت پنج روز و نمایشگاه صنایع غذایی و ماشین آلات وابسته به مدت چهار روز از ساعت 16 الی 22  در محل دائمی نمایشگاه های بین  المللی فارس برگزار خواهد شد و البته هر دو نمایشگاه با حضور مقامات ارشد استان فارس در روز سه شنبه همزمان به طور رسمی افتتاح خواهند شد و همچون سال های گذشته کارشناسان باغبانی و صنایع تبدیلی و غذایی در غرفه های این سازمان واقع در سالن نرگس و حافظ پاسخگوی سوالات بازدید کنندگان محترم و مشاره به آنها می باشند.

واحدی پور یادآور شد: در حاشیه برگزاری این نمایشگاه ها چند  نشست‌ علمی و آموزشی در زمینه های فنی  و تخصصی برگزار خواهد شد.