مجری طرح توسعه گلخانه های کشور گفت: خوشبختانه ایران از سال 92 گام بلندی در توسعه گلخانه برداشته و سطح زیر کشت در محیط های کنترل شده از هشت هزار و 800 هکتار به حدود 18 هزار هکتار رسیده که رشد بسیار بالایی است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، حبیب راد فر در بازدید از پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه، گلخانه و گیاهان دارویی در شیراز تصریح کرد: به منظور دستیابی به امنیت غذایی چاره ایی به جز کشت در محیط های کنترل شده نداریم چرا که در ایران محدودیت هوا وجود دارد و خاک نیز در بسیاری مناطق شور و کیفیت لازم برای تولید ندارد.

وی با اشاره به اینکه ایران در کمربند اقلیمی خشک و نیمه خشک جهان قرار دارد، افزود: میزان بارش در ایران تقریبا یک سوم جهان و میزان تبخیر سه برابر دنیا است بنابراین برای نسل آینده چاره ای نداریم جز اینکه تولید را به محیط های کنترل شده ببریم تا عوامل محیطی موثر برتولید شامل رطوبت، درجه حرارت و نور را کنترل کنیم.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی ابراز کرد: استان فارس در محصولات باغبانی رتبه اول تولید در ایران دارد و در محصولات گلخانه ای نیز استان برتر است.

به گفته رادفر؛ سطح گلخانه های استان فارس از 57 هکتار در سال 1387  به بیش از 700 هکتار در سال جاری  رسیده یعنی رشد 12 برابری داشته است.

وی افزود: استان فارس به همت استاندار، مسئولان اقتصادی و ریاست محترم سازمان جهاد کشاورزی، در توسعه کشت در محیط های کنترل شده، بسیار موفق بوده است.

مجری طرح توسعه گلخانه های کشور بیان کرد: نمایشگاه ها بهترین راه برای شناخت استعدادهای کشور و استان برای مسئولان است.

رادفر با بیان اینکه علی رغم محدودیتی که دولت در تامین اعتبارات دولتی،به دلیل تحریم های ظالمانه دارد یکی از پروژه های مهم اقتصاد مقاومتی ایران پروژه گلخانه است، اظهار کرد: ارزان ترین تسهیلات مربوط به تولید محصولات گلخانه ای است که در سال قبل 4 درصد و 6 درصد بود و امسال نیز 7 درصد و 9 درصد است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه محدودیتی در اعطای تسهیلات گلخانه وجود ندارد، گفت: دولت حدود هفت هزار میلیارد اعتبار برای تولید محصولات گلخانه ای در قالب تسهیلات ارزان قیمت تخصیص داده است.