به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، علی فلاحی افزود: این نمایشگاه توام با جشنواره بزرگ غذا های دریایی است که در فضایی به مساحت یک هزار مترمربع برگزار و تولید کنندگان از استان های  فارس، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، بوشهر، سیستان و بلوچستان و همدان با 18غرفه در آن حضور دارند.

این مقام مسئول تصریح کرد: تبادل افکار بدیع و توسعه همکاری های اقتصادی و فنی، معرفی فرصت های سرمایه گذاری، بازاریابی و شناخت امکانات تجاری و تولیدی در عرصه داخلی و بین المللی و ایجاد بستر صادرات محصولات شیلاتی، ارائه پیشرفت های داخلی در عرصه صنعت شیلات، تقویت و بهبود سیستم توزیع و تسهیل ارتباطات تجاری و ارتقا دانش فنی در تولید از مهم ترین اهداف این نمایشگاه است.

وی با تاکید بر اهمیت ایجاد اشتغال بیشتر در صنعت شیلات کشور و فرهنگ سازی و ترویج الگو های بهینه مصرف آبزیان با محوریت شیلات اظهار داشت: به منظورترویج و ارتقاء سرانه مصرف آبزیان، در جشنواره طبخ ماهی که در بین بانوان علاقه مند برگزار می شود در پایان با توجه به شاخص های کیفی و سلامتی به پنج نفر برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به برگزاری کارگاه‌ آموزشی رایگان طبخ و عرضه مستقیم آبزیان به عنوان برنامه ‎های جانبی این نمایشگاه اشاره کرد.